Midwintergolfwedstrijd

18 december 2016

Hoewel de naam anders doet vermoeden was er weinig winters aan aan deze wedstrijd of het moet de traditionele catering door de baan zijn tijdens de wedstrijd.

De ontvangst ’s morgens met koffie en koek was ouderwets gezellig en goed en aangezien het weer mee zat, geen regen, geen tot weinig wind en later zelfs nog even de zon hadden veel golfers de stoute schoenen of laarzen aangetrokken en zich aangemeld voor de wedstrijd.

Gezien het aantal deelnemers ( 60 senioren) moesten we met 2 flights op een hole starten en na mijn flightgenoot, Cees Schenk, te hebben opgezocht wandelden we even later naar de hole waar we moesten beginnen alwaar we de andere flight, bestaande uit Herma van Galen en Thea Langeveld, konden begroeten. Aangezien we op hole 5 startten waren we de flight die het eerst van de baancatering kon genieten. Pieter en Jeanne trakteerden ons op lekkere warme chocolademelk met een koek en als je wilde kon je ook nog wat extra smaak en “antivries”aan de chocolade laten toevoegen. Gesterkt en verkwikt door de traktatie sloegen we onze ballen en regen zo de bogeys en pars aan elkaar. Ook de dames lieten zich niet onbetuigd en bliezen hun partijtje mee. Na 9 holes bleek dat we één dubbelbogey hadden en voor de rest bogeys en parren. Bruto hadden we 41 slagen en na aftrek van onze handicap was de nettoscore 35 slagen. Voorwaar een behoorlijk resultaat, vonden we.

Tijdens de lunch, zoals altijd prima verzorgd door Brasserie in ‘t Groen werden de diverse prijswinnaars bekend gemaakt en tot onze verrassing bleken we de 1e prijs te hebben behaald.

Joke Waal en Elly Swart hadden de 2e prijs en de 3e prijs was voor onze medeflightgenoten Thea Langeveld en Herma van Galen.

Toen alle prijzen uitgereikt waren door Jeanne en Pieter werd door Jan Spaans nog een zeer waarderend woord gesproken tot de seniorencommissie die niet alleen deze maar ook alle reeds gespeelde wedstrijden zo goed georganiseerd heeft en als blijk van waardering overhandigde hij aan Pieter de Boer namens alle deelnemers van de seniorenwedstrijden een doos heerlijke wijn.

Sim Wijte

NB: Een mooie fotoreportage van deze wedstrijd is te zien in het Ledendeel onder Fotoalbums bij 2016 / Midwinterwedstrijd (inlog vereist).