Clubkampioenschap Matchplay 2017

29 juni 2017

Onder droge omstandigheden en goed golfweer is op 24 en 25 juni het Clubkampioenschap Matchplay gespeeld. Bij de heren waren er 16 inschrijvingen die daarmee direct waren geplaatst voor het finale weekend.

In de achtste finale wist Ted Bakker verrassend te winnen van Frits Zandbergen en verweerde Dirk van der Steen zich tot het uiterste tegen Jack Witting die pas op de laatste hole wist te winnen met 1 up.

In de kwartfinale won Jeroen Visser van Koen van Essen, Jack Witting van Ted Bakker, Wouter Slinger van de kampioen van vorig jaar Daan Snieder en de als 10e geplaatste Jeroen van der Ham wist te winnen van de als 2e geplaatste Douglas Roos van Raadshoven.

In de halve finale was de als eerste geplaatste Jeroen Visser de baas over Jack Witting en verraste Jeroen van der Ham wederom door de kampioen van 2015 Wouter Slinger te verslaan.

De finale ging hiermee tussen 2 spelers die pas kort lid zijn van GCH en voor het eerst meededen aan dit clubkampioenschap.

In de strijd om de derde plaats wist Jack met 1 up te winnen Wouter.

De finale was een bijzonder spannende wedstrijd tussen de geroutineerde Jeroen Visser en de gretige Jeroen van der Ham. Het verschil was nooit meer dan 1 up en op hole 15 was het weer gelijk. Jeroen Visser had met een korte put kans op de hole, maar miste en de stand bleef gelijk. Jeroen van der Ham won hole 16 en hole 17 bleef onbeslist. Onder de nodige belangstelling werd hole 18 gespeeld die Jeroen van der Ham wist te winnen en daarmee de terechte kampioen werd. Hij speelde een bijzonder stabiel toernooi en duidelijk beter dan zijn handicap.

Bij de dames waren er 5 inschrijvingen. Voor het finale weekend plaatsten zich de kampioen van 2016 Cecile Ouwejan, Marjon Schaap, Willeke Wardenburg en Arienne de Boer. In de halve finale speelden Cecile tegen Arienne en Marjon tegen Willeke. De als 1 en 2 geplaatste Cecile en Marjon wisten hun partijen te winnen. In de strijd om de 3e en 4e plaats wist Willeke te winnen van Arienne. In een spannende finale was de stand op hole 17 gelijk. Het was Marjon die de laatste 2 holes wist te winnen en daarmee de nieuwe clubkampioen werd.

Bij de heren senioren waren er 37 inschrijvingen. Door middel van voorwedstrijden in 8 poules plaatsten de winnaars van de poules zich voor het finale weekend. In de kwartfinale wisten de 4 eerst geplaatste spelers zich te plaatsen voor de halve finale. In de eerste halve finale wist de sterk spelende Wil Wardenburg te winnen van de kampioen van 2016 Erik Peter Niesert. In de tweede halve finale tussen Frans Jansen en Herman Rotteveel was het bijzonder spannend en was het tenslotte op hole 18 Frans Jansen die met 1 up wist te winnen.

Om de derde en vierde plaats was het Erik Peter die Herman wist te verslaan. In de finale ging het op de eerste 9 holes gelijk op, maar daarna was het Frans Jansen die met een tussensprint de partij wist te winnen en de verdiende nieuwe kampioen werd.

Bij de dames senioren waren er 12 inschrijvingen. Via een tussenronde plaatsten 8 dames zich voor het finaleweekend. Voor de kwartfinale plaatsten zich de kampioen van 2016 Flora Martini, Irene Heijnis, Corry Kluijtmans en Sieny Ankone die de geplaatste Carolynn Alleman wist te verslaan. In de halve finale won Flora van Sieny en Irene pas op hole 18 met 1 up van Corry.

Om de derde en vierde plaats was het Corry die aan het langste eind trok. In de finale was het Flora die vanaf het begin een voorsprong nam en die ze vasthield en op hole 15 de felicitaties mocht ontvangen.

Bij de prijsuitreiking kregen de deelnemers aan de finale een prachtige bos lelies, beschikbaar gesteld door de firma Bierman. Met een dankwoord van alle clubkampioenen werd een geslaagd clubkampioenschap afgesloten.

Het complete speelschema staat op de website onder wedstrijden.

Een nat pak is traditie!