Dolfinn Charity Golftoernooi 2017

29 juni 2017

Men zegt dat als je al een aantal keer hetzelfde organiseert, het elke keer een stukje makkelijker wordt. In de voorbereiding naar het toernooi toe hebben we dit wel gemerkt, hoewel we toch hier en daar weer kleine dingen hebben proberen te verbeteren.

Dit jaar voor het eerst, door een tip van een van de sponsoren, een uitnodiging in de bus met daarin ook de programmagids, zodat je voor het toernooi op het gemak al een en ander door kon nemen. Geen ‘primeur’ in de extra uitdagingen, omdat we hebben gemerkt dat de huidige uitdagingen al behoorlijk moeilijk waren.

De dag zelf begon super: Een strakblauwe hemel, perfecte temperatuur en alles liep op rolletjes. Om acht uur begonnen we de baan startklaar te maken. De enorme kraan van Schot Verticaal Transport was uiteraard op tijd en torende binnen no-time weer boven alles uit. In het clubhuis nog snel even de laatste puntjes op de welbekende “i” en iedereen was er klaar voor. De deelnemers schreven zich in en iedereen kreeg een shirt (Weijdehoeve Horecaslagerij, Zoon Stratenmakers, Bouwbedrijf Th A Dekker, Paul Nanne Loodgieters en Bierman Bloembollen BV) en een goodie bag (LookZ, Jumbo Golf Amsterdam, Duvel, Heineken en Forbo Flooring).

Na het startsignaal was de druk van de ketel. Ondanks dat het elk jaar makkelijker wordt, is de innerlijke druk wel degelijk aanwezig. Je wilt niets aan het toeval overlaten en hoopt dat alles verloopt zoals bedacht. Het blijft bijzonder om te zien dat het clubhuis voor de start volstaat en de deelnemers vervolgens in de baan, weg lijken te zijn. Zoals we begrepen viel het wachten, wat tijdens zo’n evenement bijna onvermijdelijk is, over het algemeen wel mee. Gedurende de dag hebben we vaak vernomen dat de bal er bijna inging maar net tegen de ketting van de kraan kwam, vlak naast de putt lag of net via de rand weg stuitte en dus niet in de emmer belandde. Je kon zien dat bijna elke deelnemer voornemens was om het kunstje “even” te klaren…, maar uiteindelijk tot de ontdekking kwam dat het niet zo makkelijk was als het leek.

Helaas ging de prachtige Fiat 500, beschikbaar gesteld door Autobedrijf Dirk van der Steen en F.G.J. Pepping er bij de hole in one op 12 niet uit, hoewel een aantal deelnemers toch wel heel dicht in de buurt was. De wedstijd ging dus z’n gang en de eerste deelnemers aan de clinic, verzorgd door Golf Academy Heiloo, druppelden langzaam binnen. Ook daar werd om serieuze prijzen gestreden en dat kon je duidelijk zien.

We hebben alleen maar positieve reacties mogen ontvangen en we kunnen niet anders zeggen dan dat we weer een geweldige dag hebben gehad. Ondanks dat het nog even spannend was, kwam de zon net na de start door en is niet meer weggeweest. De catering liep op rolletjes en we zagen in de baan alleen maar blije gezichten. Genieten dus.

Aan het eind van de wedstrijd werden alle deelnemers binnen verwelkomd door Drumband de Reiger en je kon zien dat de deelnemers, die nog in de baan liepen, wel een beetje haast kregen. Iedereen vond een plekje op het terras en kon genieten van een welverdiende borrel. De bitterballen van Oma Bobs werden daarbij uitgeserveerd en daarna was het al snel tijd voor het eerste gerecht van het heerlijke walking dinner. Daarna de prijsuitreiking, met weer een arsenaal aan prijzen.

De wedstijdbal, beschikbaar gesteld door autobedrijf Dirk van der Steen, werd door een kleine tien deelnemers ingeleverd en Gerjon Rooker was de gelukkige winnaar van het diner voor twee van Brasserie in ‘t Groen. De finest chip van Flace.nl werd gewonnen door Marcel Tichelaar, de highest putt van Schot Verticaal en Hotel Zuiderduin werd gewonnen door John Hoots en de Longest putt van Boers Bouw Amsterdam werd gewonnen door Petra Bierman. De winnaar van de clinic van Golf Academy Heiloo was Perry Haanraads.

Er was ook nog een prijs voor de pechvogel. De organisatie hoefde daar dit jaar niet lang over na te denken. Helma Dekker was de (on)gelukkige. Omdat ze die morgen nog even snel iets van boven wilde halen, iets sneller wilde op de trap dan haar benen aankonden en daardoor van de trap afviel, moest zijn na een paar holes helaas de wedstrijd staken met gekneusde ribben.

Dan de wedstijd zelf. Neary H/D werd gewonnen door Gerjon Rooker. Longest drive heren werd gewonnen door Rob Schermer, Longest drive Dames werd gewonnen door Petra Bierman. Nummer drie was (winnaar 2016) Arjan Groen, nummer twee was Rob Admiraal en de winnaar van het Dolfinn charity Golftoernooi 2017 was Frans Sparnaaij.

Gelukkig hebben we een grote groep mensen achter ons staan met een groot Dolfinn-hart. Denk daarbij aan de vrijwilligers, de sponsoren, het team van Brasserie in ‘t Groen, de wedstrijdleiding en uiteraard ook de Golf Academy en de Golfclub zelf. Zonder hen is het voor ons onmogelijk om u de geweldige dag te laten beleven. Uiteraard via deze weg nogmaals iedereen bedankt daarvoor. Top dat jullie ons elke keer op deze manier weer willen steunen. Uiteraard ook u als deelnemer enorm bedankt. We hopen dat u net zo’n mooie dag heeft gehad als wij en we hopen dat u er de volgende keer weer bij bent!

Namens de organisatie,
Patrick Sentveld