Met een dames-setje winnen…

22 mei 2018

Pinksterwedstrijd met maximaal 5 clubs in de tas. Ondergetekende was te laat met inschrijven, maar na een berichtje aan de wedstrijdleiding mocht hij toch meedoen. Ingedeeld bij Sybe, Wilma en zijn (voor)naamgenoot Ad. Het kiezen van max. 5 clubs, incl. putter waarmee je negen holes gaat spelen, blijkt toch altijd lastiger dan je denkt. Ook nu was het tobben.

Door besluiteloosheid op het maffe idee gekomen om het 5-stokken-setje van zijn echtgenote te pakken (zij golft al jaren niet meer, is verslaafd aan hardlopen). Die jaren die het setje in de donkere schuur hebben doorgebracht had tot gevolg dat er heel wat stof opwaaide plus de nodige spinnen. Doekje erover, eigen handschoen en flesje water in de tas en - verbaasd door het ultra lichte gewicht op de schouder - richting clubhuis.

Ontvangst met koffie en een heerlijk frisse aardbeienverrassing van de brasserie. Bij de wedstrijdtafel een scorecard plus bal opgehaald.

Shotgun start voor onze flight op hole acht. Schitterend weer. Niet te warm, niet te koud, een klein briesje die af en toe uithaalde om het spannend te houden. Onwennig met clubs in je handen staan die absoluut niet bij je passen en waar het fabrieksvet nog op zit, toch beginnen met een par. Geen dubbele bogey of erger gemaakt. De gezichtsspieren werden vermoeid door het voortdurend optrekken van de wenkbrauwen door verbazing vanwege de resultaten van weer een heerlijke balvlucht met qua richting een perfect resultaat.

Een putter die glom van nieuwigheid en plezier om eindelijk te doen waarvoor zij was ontworpen: fantastische putts maken. Zelfs twee van meer dan tien meter.

Tsja, als je zo wordt geholpen door het materiaal dan is het halen van 22 punten bijna vals spelen.

De prachtige bos bloemen heb ik dan ook in nederigheid aanvaard en thuisgekomen aan mijn echtgenote overhandigd met de woorden: "Bedankt voor het lenen. Mag ik ze nog eens gebruiken?".

AK

Foto: de winnaars Caroline (19pt), Wim (ook 22pt!) en Ad