Clubkampioenschap Matchplay 2018

25 juni 2018

Onder droge omstandigheden en goed golfweer is op 23 en 24 juni het Clubkampioenschap Matchplay gespeeld.
Bij de heren waren er 16 inschrijvingen die daarmee direct waren geplaatst voor het finaleweekend.
In de achtste finales waren er geen verrassingen en deden de geplaatste spelers wat er van ze verwacht werd.
In de kwartfinale won de als eerste geplaatste Jeroen Visser van Michiel Cevat. De kampioen van 2017 Jeroen van der Ham had een zware loting tegen de als tweede geplaatste Wouter Slinger. Wouter was in deze wedstrijd uiteindelijk de sterkste. De als derde geplaatste Douglas Roos van Raadshoven speelde tegen Frits Zandbergen en het was Frits die na een spannende strijd op hole 19 de winst pakte. In de vierde kwartfinale won de kampioen van 2016 Daan Snieder van Ted Bakker.

In de halve finale won Wouter met 3/2 van Frits Zandbergen en was de strijd tussen Jeroen Visser en Daan Snieder bijzonder spannend. Daan stond na hole 16, 2 up. Als hij bij de laatste 2 holes 1 hole zou halven was hij de winnaar. Op beide holes had hij die mogelijkheid maar miste hij het beslissend putje. Op hole 19 was het uiteindelijk Jeroen die de beslissende put maakte.

In finale tussen Jeroen en Wouter werd door beide spelers bijzonder goed gespeeld maar was het Jeroen die vanaf het begin het initiatief nam. Uiteindelijk won Jeroen op hole 15 met een score van 2 boven de baan en werd hij voor het eerst bij GCH clubkampioen. Dit betekende ook dat de laatste 4 jaren 4 verschillende spelers clubkampioen zijn geworden.

Bij de dames waren er te weinig inschrijvingen, mede doordat nagenoeg alle speelsters senior zijn en besloten hebben om bij de senioren in te schrijven.
Bij de dames senioren waren er nu 13 inschrijvingen. Door 10 speelsters werd 1 voorronde gespeeld om te komen tot 8 speelsters voor het finaleweekend.
Het was bijzonder jammer dat de kampioen van 2017, Flora Martini, zich tot haar grote spijt op vrijdagavond ziek moest afmelden. Hierdoor kreeg Hanna Schuijt een bye voor de kwart finale. In de andere kwartfinales waren er duidelijke overwinningen voor Mieke Ghijsen met 7/6 tegen Sieny Ankone, voor Willeke Wardenburg met 5/4 tegen Irene Heijnis en voor Wilma van Vliet met 4/3 tegen Carolynn Alleman.

De eerste halve finale tussen Mieke en Willeke was bijzonder spannend. Willeke nam al snel een voorsprong van 2 up en was bij de turn nog steeds 1 up. Het was toch uiteindelijk de als eerste geplaatste Mieke die op hole op hole 17 met 2/1 wist te winnen. In de andere halve finale was het Wilma die met 7/5 won van Hanna.
In de strijd om de 3e plaats was het Hanna die op hole 9 won van Willeke.

De finale tussen Mieke en Wilma begon heel spannend en na 9 holes was de stand gelijk. Daarna plaatste Mieke een tussensprint en wist op hole 15 met 5/3 te winnen.
Hiermee is Mieke, die pas sinds 1 januari lid is, een welkome versterking voor onze club.

Bij de heren senioren waren er 32 inschrijvingen, iets minder dan vorig jaar. Door middel van voorwedstrijden in 8 poules plaatsten de winnaars van de poules zich voor het finaleweekend.
In de kwartfinale won de als eerste geplaatste Erik Peter Niesert van Martin Alleman, Robert Slinger van Louis Laan, de kampioen van vorig jaar Frans Jansen van Ton Scheerman en in een spannende wedstrijd tussen Erik van Beek en Herman Rotteveel was het Erik die op hole 18 de winnaar was.

In de halve finale was het een gelijk opgaande wedstrijd tussen Erik Peter en Erik en het was Erik Peter die op hole 17 de wedstrijd won. In de andere halve finale was Frans de sterkste tegen Robert.
De wedstrijd om de derde plaats werd gewonnen door Erik met 2/1 tegen Robert.

In de finale was het Erik Peter die het initiatief nam tegen Frans en na 9 holes 3 up stond. In de tweede ronde ging het lang gelijk op, maar het was uiteindelijk Erik Peter die met 4/2 de titel behaalde.

Bij prijsuitreiking kregen de deelnemers aan de finale ronde allemaal een prachtige bos lelies, beschikbaar gesteld door de firma Bierman, waarvoor onze hartelijke dank.
Met een dankwoord van alle clubkampioen werd een geslaagd clubkampioenschap afgesloten.