Verslag Zomerbokaal

24 juli 2018

Op een zonovergoten zondag in juli is de wedstrijd voor de Zomerbokaal gespeeld. Een schril contrast met vorig jaar, want toen werd vanwege de slechte weersomstandigheden deze wedstrijd afgelast. Ik was blij dat het dit jaar wel door kon gaan.

De shotgunwedstrijd begon om 10 uur met 39 deelnemers. In mijn flight speelde ik met Erik van Beek en Henk Veldt. Beter kon ik het niet treffen. De eerste hole die wij speelden was hole 2. Een goed begin want ik sloeg daar direct de longest-drive. We konden vanaf de eerste hole goed doorlopen en alle flights hadden de vaart er in. De scores in onze flight waren ook goed. Op hole 1 (voor ons de negende hole) sloeg Henk Veldt de bal dertig centimeter naast de hole, wat voor hem de prijs van de Neary betekende.

Bij de dames waren het een flink aantal deelneemsters die zich op de longest richtten, maar uiteindelijk ging deze naar Nelleke Merks. De afsluiting met een borreltje en een bitterbal, plus de prijsuitreiking, maakte dit tot een geslaagde Zomerbokaal-wedstrijd.

Derde is geworden Martin Alleman met 38 punten. Op de tweede plaats is geëindigd Remmelt Otten met 39 punten. En ondergetekende haalde de eerste plaats met 42 punten. Hartelijk dank aan de organisatie voor een geslaagde wedstrijd en de leuke prijzen. Hopelijk kan ik volgend jaar de wisseltrofee op nog zo een zomerse dag verdedigen.

Henk Groen