ZAC winnaars 2018

17 september 2018

Ook ik moet er aan geloven en ontkom niet aan de druk van de ZAC-commissie om een stukje te schrijven. Pffff…
Ja, maar wat moet je nu schrijven over de ZAC maandagavond competitie?

Na een winter van veel spelen en oefenen, zelfs een golf weekje in Spanje, klaar voor de start van het nieuwe seizoen. Als je dan op de eerste herenmiddag een formidabel rondje speelt en je handicap naar beneden duikelt, heb je best wat verwachtingen van het nieuwe seizoen.

Op de ZAC maandagavonden zat het veelal mee, niet alles maar toch veel. Zo ook gedurende het seizoen, waar bomen hielpen in plaats van in de weg te staan. En de baan, die door het uitzonderlijke mooie weer dermate droog was, dat ik soms afstanden sloeg die ik niet voor mogelijk had gehouden. Helaas kan ik me niet alle details per wedstrijd herinneren. De prachtige drives, approaches, mooie puts die in de hole verdwenen gelukkig wel en soms de vreemde afzwaaiers die wonderlijk genoeg toch nog bespeelbaar waren. Uit het bovenstaande moge blijke dat het over het algemeen best aardig ging, vooral de goede drives, fairway slagen en de puts die mij aan de punten geholpen hebben. De potentie is altijd aanwezig geweest, maar zoals iedereen weet draait het erom dat steady te blijven doen.

Eén hole kan ik me nog als de dag van gisteren voor de geest halen. Het was de derde wedstrijd, hole 5. Bal komt rechts van de fairway in de semi-rough. Niet ideaal. Vereist een blinde slag over de bomen, hek en bunkers om de green te kunnen halen. Lastig, niet onmogelijk, alles of niks deze keer. Welke club? Ik pak de houten 5 uit de tas. Prevel nog een keer… relax, …relax. Laatste blik op het richtpunt, de boomtop. Adresseren, swingen door de bal. Ik zie hem keurig over de boomtop vliegen, vervolgens verdwijnt hij uit het zicht.
Dat voelt echt goed!!! Het resultaat zie ik later: op de green, 1 meter van de pin. Perfect!
Putter uit de tas, concentratie en de put valt… Birdy! Ik weet het nu echt zeker, vandaag gaat het lukken.

Veel dank aan de organisatoren, sponsoren en de vele flightgenoten van de ZAC maandagavond. Ik ga mijn uiterste best doen om mijn eerste plaats volgend jaar te verdedigen.
Veel genoegen met het leukste spelletje dat er is!

Tot ziens op de golfbaan.
Ger van Velzen

De zomeravondcompetitie 2018 is helaas al weer afgelopen. Wellicht heeft de commissie connecties met de weergoden want de omstandigheden waren top. Geen spatje regen alleen maar zon en lekker warm dus ideale omstandigheden om te scoren. Dat scoren is mij dan ook goed gelukt.

De tijdelijke hole 10 en dan vooral de stroke-index van 3 hebben mij in ieder geval extra bonuspunten opgeleverd. Die extra bonuspunten, stableford, betekende wel weer een verlaging van de handicap. Het golfspel werd er niet gemakkelijker op begon bijna op werken te lijken. In ieder geval heb in de hoge categorie, hcp 22.4 en hoger, de wisselbeker voor de derde keer in successie mogen winnen. Dit maal op de hielen gezeten door Jeanette Kempers en Rogier Nutt.

Het goede nieuws is dat er voor 2019 nieuwe kanshebbers zijn ik zal dan in de lage categorie mijn best gaan doen. Ik kijk in ieder geval terug op een zeer geslaagde competitie. Bij deze de wedstrijdcommissie bedankt voor hun inzet en enthousiasme en de sponsoren voor hun bijdrage.

Uitslag
3. Roger Nutt 113 stfd.
2. Jeanette Kempers, 115 stfd.
1. Theo Vermeulen, 119 stfd.

Met vriendelijke golfgroet,
Theo Vermeulen