Winnaars kwartaalbeker

5 oktober 2018

De senioren kwartaalbeker wedstrijd was met een shotgun start. De spelvorm: Texas Scramble, NQ.

Een 'gemengde' wedstrijd blijft toch altijd leuk en gezellig om te spelen. Je leert toch weer van elkaar.
Wij waren met Corry Kluitmans en Carla Scholtens ingedeeld op hole 9. Dat was meteen een uitstekende start, want we maakten beide een goede afslag, daarna met de beste bal naar de green en met PAR als resultaat.

Op hole 1 maakte Vincent een heel mooie afslag, waarbij de bal vlakbij de vlag terecht kwam. Vervolgens kon ik die uitholen: Birdie!
Hole 2 was minder succesvol met een double bogey. De stemming raakte wat bedrukt. Te vroeg gepiekt?
Nadat we een mentale training van de dames hadden geïncasseerd, scoorden we weer een prachtige PAR op hole 3.
Hole 4 wederom een dipje met een teleurstellende double bogey. We waren het weer even kwijt...

Daarna was het 'leed' gelukkig geleden en hebben we de rest van de wedstrijd met goede scores kunnen afronden. De beloning: winnaars!

Gerard van Velzen & Vincent van Goethem