Dames openingswedstrijd

13 maart 2019

Windkracht 6 maar gelukkig droog. Janny Verburg en Driekske van de Wetering gingen met mij van start in de 3de flight. De eerste 4 holes liep ik gelijk op met Janny gezien het aantal slagen en Driekske had wel goede afslagen maar niet haar goede vorm.
Zoals altijd doet de bal ook zijn eigen ding waarbij het geluk, de vorm (en de storm) van de dag een rol speelt. Ook bij hole 7 was de tegenwind niet mals, dus het werd hard werken om door de baan de komen. Heel fijn dat we na binnenkomst pas weer een regenbui kregen. Dus allemaal een drankje en dan samen aan tafel (ongv. 14 vrouwen) met een heerlijk stokbroodje en soepje als voorafje bij de lunch.

Anke van de damescommissie besloot toen van het pauze moment gebruik te maken om de prijsuitreiking reeds te doen. En zo kreeg Nelleke Merks de bal voor de longest op hole 2 en later ook de 2de prijs in deze wedstrijd. Tineke Kuyper had de beste 2de bal geslagen bij hole 6 (een tweary, dit vanwege de storm). Zij sponsorde ook de prijzen van deze wedstrijd.

De 1ste prijs ging naar mij, Petra Witting (als nieuwkomer samen met Dorien) met 35 punten. Ik kreeg heerlijke douche-shampoo en bodylotion cadeau.
Vervolgens kwam het hoofdmenu met een overheerlijke zalmsalade, het was een gezellige lunch met veel geklets. Tot slot was er nog een wisseling van de wacht bij de dames-commissie, waarbij Marijke Deij de opvolger wordt van Driekske van de Wetering. Driekske werd bedankt voor haar inzet in deze functie met een mooie bos bloemen.

Persoonlijk vond ik het een hele leuke ochtend omdat iedereen ondanks het weer heel relaxed was. Ook bij het lopen door de baan.

Bedankt allemaal en ik wens dat we een mooie golf-zomer krijgen.

Petra Witting