Verslag Vlaggenwedstrijd

4 mei 2019

Vlaggenwedstrijd op Koningsdag 27 april 2019

Traditiegetrouw werd ook dit jaar weer de vlaggenwedstrijd gespeeld ter ere van de verjaardag van Willem-Alexander. Wij speelden deze keer Foursome Strokeplay. Met een bepaald aantal slagen, bestaande uit de playing handicap van het team plus de par van de baan, moest geprobeerd worden het oranje vlaggetje zover mogelijk in de baan neer te zetten.

De weersverwachting voor deze dag was niet geweldig. Het begon dan ook regenachtig maar uiteindelijk werd het goed golfweer. De wind was jammer genoeg zo hard, dat dat voor een extra handicap zorgde. Veel deelnemers hadden zich in het oranje uitgedost en dankzij de oranje ballonnen en linten, die Tineke Kuyper had meegenomen zag het er feestelijk uit door de baan.
Het aantal deelnemers viel vergeleken met andere jaren wat tegen, want slechts 25 golfers gingen de baan in. Maar de wedstrijd verliep in opperbeste stemming. De prijzen varieerden van cadeaubonnen van de shop en het restaurant tot flessen wijn en doosjes ballen. Er ontstond helaas wat discussie over de vraag welk vlaggetje het verste stond, maar dat werd in goede harmonie opgelost.
Prijzen gingen o.a. naar de teams Jan Hulshof/Jos Kuyper, Geertje de Visser/Tineke Kuyper, Radboud v.d. Werf/Jan Spaans en Marianne Abbekerk/Aline Flameling.
Na de prijsuitreiking was de stemming zeer geanimeerd en heerste er haast een koninklijke sfeer, niet in het minst door de voortreffelijke hapjes, waarvoor Huub speciaal naar het restaurant was gekomen.

De wedstrijdleiding/seniorencommissie