Uitslag 3-Kleurenpinksterwedstrijden 9 holes

Neary Dames/Heren: Mieke Ghijsen
Birdie: Renze van den Berg

Pinksterwedstrijd 2019

Maandag 10 juni 2019: de dag van de Pinksterwedstrijd. Ik kijk 's ochtends vroeg uit het raam en zie regendruppels vallen op het terras. Neen toch, golfen in de regen is niet mijn favoriete bezigheid. Maar ingeschreven staan betekent ook meedoen. Op weg naar de club is het gelukkig weer droog. Zou het misschien toch meevallen met het weer?

Rond 09:30 uur meld ik me bij Marianne Abbekerk en Ares Kruijer die achter de wedstrijdtafel zitten om de spelers op te vangen en scorekaarten uit te reiken. In het kader van de wedstrijdvorm, een Strokeplay driekleurenwedstrijd over 9 holes, is elke hole op de kaart gemarkeerd met de kleur van de tee waarvan moet worden afgeslagen. Dat is mooie extra service, want op de holes wapperen ook nog eens vlaggetjes bij de desbetreffende tee (rood, blauw of geel). Dus qua afslaan vanaf de juiste tee/plek kan het niet misgaan. Maar nu de rest van het spel nog.

Onderweg naar onze starthole (in mijn geval hole 8) komt de zon al heel voorzichtig tevoorschijn. Dat is het betere werk! Desondanks is de start van mijn ronde matig, maar gaandeweg gaat het – mede dankzij mijn inspirerende en gezellige flightgenoten – steeds beter. Zo zelfs dat ik bij de dames 1e ben geworden. Dus grote dank aan mijn flightgenoten Carla, Martin en Kees. Maar ook dank aan de wedstrijdleiding die alles (inclusief het weer) zo goed heeft geregeld en die de 48 deelnemers een fijne golfdag heeft bezorgd. En verder complimenten voor de horeca die een lekker lunchhapje serveerde na afloop van de wedstrijd. Tot slot feliciteer ik uiteraard ook graag de andere prijswinnaars van harte. Bij de dames Bep de Haan en bij de heren Renze van den Berg en Daan Baars. Proficiat!

Mieke Ghijsen