Clubkampioenschap stableford

16 juli 2019

Doordat Carla zich had ingeschreven voor deze wedstrijd vond ik dat ik ook mee moest spelen.
Om 8.00 uur ging de wekker in ons strandhuisje, eerst even een duik in zee, een goed ontbijt, daarna op pad naar ons huis in Heiloo, verkleden, boodschappen doen en naar de golfbaan.
Inschrijven bij Mieke en Harry, naar de driving range, warming-up, lange slagen, chippen en putten.
Afwachtend in het starthuisje, omdat het even begon te regenen werd ik bewierookt door een pijproker wat me tijdens de wedstrijd heeft goedgedaan.
Voorgesteld aan mijn flightgenoten Robert Slinger en Erik-Peter Niesert.
Afslaan en spelen maar, bijna alles lukte alleen op hole 5 en 14 niet.
Mijn flightgenoten stimuleerden mij door hun goede slagen en hun complimenten.
Het weer werkte mee op een klein buitje na.
Na afloop was ikzelf verwonderd, 44 sf punten.
Nog nooit had ik zo goed gescoord.
Een verbazende uitslag, 1ste.
Een wisselbeker,een bos bloemen met de nodige kussen van Mieke en een kadobon van Parfumerie Mooi Heiloo.
Hierbij bedank ik de wedstrijdcommisie, de greenkeepers voor een goed verzorgde baan en Corrie voor de goed gevulde ballenwassers.

Jan de Boer

Tijdens de prijsuitreiking van het Matchplay Kampioenschap juni jl hield Corry Kluijtmans een enthousiaste speech. Zij vertelde over haar ambitie om op HET BORD te komen. Omdat haar hole-in-one niet tijdens een officiële wedstrijd was geslagen, moest zij haar focus om op het bord te komen richten op iets anders. Als winnares van de Dames Senioren prijkt zij binnenkort vol trots op het bord in het clubhuis. Tijdens haar speech dacht ik: “ goh, nooit bij stil gestaan hoe leuk dat is” om vervolgens te bedenken dat mij dat wel niet zo gauw zou overkomen…

Afgelopen zondag 14 juli ’19 deed ik mee aan het Clubkampioenschap Stableford. Mijn focus lag op het lopen in mijn buffer, zodat ik mijn “net onder de twintig handicap” 19,9 zou kunnen handhaven tijdens deze wedstrijd. In een prima flight ( niet onbelangrijk) met Rik en Radboud, prima weer ( na wat miezerregen was het zeer aangenaam golfweer) en wat golflessen van Briska (zeer belangrijk) kon ik mijn kaart met veel bogies, een paar parren en twee strepen inleveren bij de wedstrijdcommissie Mieke Ghijsen en Harry Lensen. Ik was zeer tevreden, want ik had mijn doel voor die dag gehaald . Niet alleen in mijn buffer gelopen, maar zelfs een puntje meer dan 36. Heerlijk!

Het feit dat ik misschien wel 1ezou worden, bleek na enig rondvragen onder de andere dames toch wel degelijk een mogelijkheid. Want op de 3eplek was Liesbeth met 33 punten geëindigd, 36 punten voor Cecile een welverdiende tweede prijs en ik had met 37 punten de beste score van de dames en dus de 1eprijs veroverd. Dus nu ga ik mij mentaal voorbereiden op het feit dat ik voor het eerst in mijn leventje (bijna 60) een beker mee naar huis mag nemen. Gelukkig wordt deze eerst nog gegraveerd, zodat ik even aan het idee kan wennen. De prachtige bloemen van Suus en de mooie bon van Mooij heb ik reeds in ontvangst mogen nemen. Enne… ik kom op het bord. Ik vind het zeker net zo leuk als Corry!

Hartelijke groet, Heleen van Essen

Het assortiment overhemden wat onze voorzitter meesleept is onuitputtelijk ;-) (Red.)