Zomer bokaal

29 juli 2019

Zoals verzocht melde ik mij zondag 28 juli vóór half tien bij de wedstrijdtafel. Mijn start was op hole zes.

Nog voordat de wedstrijd was begonnen had Wim van Vliet al een excuus dat het de avond daarvoor erg gezellig en laat was geworden. Maar daar heb ik tijdens de wedstrijd niets van gemerkt. Theo Vermeulen, mijn marker, sloeg als eerste af en met veel geluk lag zijn bal bijna op de green, waarop hij zei: zo doe dat maar eens na. Daarna sloegen de overige flightgenoten, Wim van Vliet, Henk Schuijt en ik beter af dan Theo. Wij gingen met par eraf en Theo met een bogey. De toon was gezet, we stonden alle vier gelijk op scherp. Ondanks dat was het tijdens de wedstrijd gezellig en relaxed. Dat vond ik erg fijn want dat heb ik nodig omdat ik mij tijdens de wedstrijd kan irriteren aan mijn spel, vooral als het niet zo goed gaat.

Tijdens het lopen door de baan waren er geen wachtrijen, alles liep lekker door en de weersomstandigheden waren zeer gunstig. Bij hole 1 kwam de vrouw van Henk langs om zijn vergeten pijptabak te brengen (hij begon al afkickverschijnselen te krijgen). Al mijn flightgenoten hadden redelijk gescoord. Henk en ik hadden beiden 38 stable genoteerd. We wisten toen nog niet dat dat de hoogste score van de dag zou zijn.

Er waren maar liefst 4 personen met een score van 38. De computer heeft beslist dat ik als beste werd geselecteerd. Joop Baukens en Jan Alleman hebben de wedstrijd zeer goed voorbereid, waarvoor hartelijk dank. Enig minpuntje was dat de zomerbokaal iets later werd uitgereikt dan gepland.

Volgend jaar probeer ik zeker de zomerbokaal te verdedigen.

Leden van de club: schrijf volgend jaar massaal in want het is een prachtig evenement.

Groetjes een trotse golfer Paul Schaap