Onze jeugd op de Dutch

13 september 2019

Op 7 september werd het “Make-A-Wish Kids Open” gespeeld op de Dutch in Spijk. Een golfwedstrijd van kinderen voor kinderen.

ING had een flight gesponsord en jawel, daar mochten vier jeugdleden van onze club in spelen. Wij waren natuurlijk zeer vereerd. Op een van de mooiste banen van Nederland spelen overkomt je niet snel. Finn Praet, Bastiaan Lok, Finn Rijk en Jasper Heemskerk wel.

Er werd Texas Scramble gespeeld, dus zij vormden gezamenlijk een team en met allemaal dezelfde polo’s met het GCH logo erop, togen zij naar Spijk. In Spijk werden zij met alle egards ontvangen en zij begonnen met veel enthousiasme aan de wedstrijd. Het was best spannend. Zij startten op een par drie met veel water ervoor en kwamen er keurig met een par vanaf. Op de tweede negen liep een pro mee die hun de nodige aanwijzingen over de baan gaf. Al met al was het een hele belevenis om op zo’n prachtige baan te mogen spelen.

Ouders, oma en opa liepen mee als support en op hole 14 stonden Hans, Sieny en Hanna hen op te wachten om hen verder te begeleiden. Allemaal nog op de foto en uiteindelijk mocht "Make A Wish Nederland" meer dan 43.300 euro ontvangen, want daar ging het tenslotte om.

Uiteindelijk stond er nog een heerlijke barbecue te wachten en met een goed gevulde goodybag, waterfles en een spel gingen zij naar huis.

Jongens, het was een prachtige dag en jullie zullen weer veel ervaring opgedaan hebben.