The Battle is beslist!

6 oktober 2019

Na afloop van de het eerste deel van de Battle of the Lagelaan, een tweedaagse golfwedstrijd voor leden en niet-ledentussen de gemeenten ten noorden en ten zuiden van de Lagelaan in Heiloo, nam team Noord een voorsprong van 24 punten. Captain van Zuid, Dirk van der Steen, ”het is een spannende tussenstand, maar het kan na afloop van de eerste wedstrijddag nog steeds alle kanten op. Het wordt morgen pas echt beslist, we hebben nog een aantal ijzers in het vuur liggen”.

Gerjon Rooker, captain van het Noord team stelde na de eerst wedstrijddag “We beginnen morgen eerst met een peptalk en een tactische bespreking met het team. Ik heb er alle vertrouwen in. Morgen zetten we nog enkele kanonnen in, dus eigenlijk maak ik mij niet zo’n zorgen”.

Op zondag aan het einde van de middag wint Team Noord uiteindelijk toch de wedstrijd na een zware strijd en een lange, ijskoude en drijfnatte dag! Noord eindigt met een flinke voorsprong van 45 punten.

Captain Gerjon Rooker neemt de cup met de grote oren in ontvangst na een fraaie speech van “verliezend burgemeester” van Zuid, Toon Mans. “Winnend burgemeester” van Noord, Hans Romeyn, sprak de captain van Zuid, Dirk van der Steen, troostende woorden toe. Tevens prezen beide burgemeester de clubvoor de organisatie van dit unieke en verbindende “dorpen-evenement”.

Het team Noord wees, als winnaar,haar aandeel in het financieel overschot van het toernooi toe aan de Brandwondenstichting. Het team Zuid voegde haar deel daarbij. De vertegenwoordiger van de Brandwondenstichting, Ariënne de Boer, kan een betaling van € 1.250 tegemoet zien en bedankte de organisatie en de deelnemers voor dit gebaar.

Tijdens de gezellige afterparty dankten commissievoorzitter Ruud Storms en Verenigingsvoorzitter Weren de Vries de sponsors, de deelnemers en de vele betrokken vrijwilligers voor hun tomeloze inzet en bijdrage voor dit toernooi, dat volgend jaar zeker een vervolg zal krijgen. Het bleef nog lang onrustig in het clubhuis op de Lagelaan….