Commissiewedstrijd

22 oktober 2019

Verslag Commissiewedstrijd 20 oktober 2019

Als dank voor het vele vrijwilligerswerk voor de vereniging werd op 20 oktober 2019 een wedstrijd voor de commissieleden georganiseerd. De organisatie was in de goede handen van de voorzitter van de WECO, Jan Ankoné.

Na alle wind en regen van de afgelopen dagen en weken waren de weergoden ons zowaar gunstig gezind en kon de wedstrijd in droog weer met nagenoeg geen wind worden gespeeld. Ook de temperatuur was nog zeer aangenaam. De baan lag er ondanks de vele regen goed bij ofschoon aan een aantal natte plekken niet was te ontkomen.

De spelvorm was Texas Scramble in teams van twee. Dat betekent dat elk team steeds beslist met welke bal het verdergaat en van daar allebei weer een bal speelt. Wel is er de voorwaarde van minimaal 4 tee shots per teamlid. Ik speelde met Martin Alleman en het andere team in de flight bestond uit Ron Stam en Erik van Beek. Ofschoon het ging om welk team de meeste stableford punten zou behalen leek het wel als of wij een matchplay wedstrijd tegen elkaar speelde. We wilden niet voor elkaar onderdoen en dat hield ons scherp. Desondanks hing er een gemoedelijke sfeer en hadden wij een leuke middag met elkaar en na de laatste hole bleek dat we allebei 20 stableford punten hadden verzameld.

Na binnenkomst in het clubhuis werden we verrast door een paar heerlijke hapjes, klaargemaakt door de Brasserie. De aan de wedstrijdtafel uitgereikte consumptiebonnen vonden hun weg natuurlijk ook wel.

Nadat Jan alle punten had geteld en gecontroleerd schalmde het gebruikelijke ‘FORE’ door het clubhuis ten teken dat de prijsuitreiking ging beginnen. Deze werd vooraf gegaan door een dankwoord van onze voorzitter Weren de Vries aan alle commissieleden voor het werk van afgelopen jaar. Weren benadrukte nog eens dat een vereniging niet kan bestaan zonder dat leden bereid zijn zich hiervoor in te zetten.

Vervolgens nam Jan de microfoon om eerst de prijzen voor de ‘longest’ en de ‘neary’ uit te reiken. De ‘longest’ stond op hole 2 en was geslagen door ZAC-lid Mieke Ghijsen. De ‘neary’ op hole 6 werd gewonnen door eveneens een lid van het ZAC-team en dat was ikzelf… Zo mochten we beiden een doosje ballen incasseren.

Tenslotte werden de teams bekendgemaakt die de 1e, 2e en 3e prijs mee naar huis mochten nemen, een bon van de Brasserie. Van de 17 deelnemende teams waren er maar liefst vijf met 20 stableford punten. Omdat Martin en ik op de laatste holes de meeste punten hadden gescoord wonnen wij de 1e prijs! De 2e prijs ging naar Jos Kuyper en Carolynn Alleman en de 3e prijs naar onze flightgenoten Ron en Erik.

Het aardige van een keer een teamwedstrijd te spelen is dat je elkaar kunt helpen en elkaars zwakkere momenten kunt compenseren. Bij Martin en mij werkte dat erg goed evenals bij Ron en Erik.

Aan de wedstrijd deden uiteindelijk 34 leden mee. Misschien wel wat aan de magere kant voor zo’n leuke wedstrijd. Derhalve de oproep aan de commissieleden om je volgend jaar toch vooral in te schrijven!

Harry Lensen