Uitwisseling met Middenbeemster

23 oktober 2019

Maandag de 21ste was de 2e wedstrijd van de uitwisseling met “Golfclub Kavel II” uit Middenbeemster. Speelvorm: stableford. De 1e wedstrijd werd nipt gewonnen door ons. Nu zou blijken welke club er met de wisseltrofee vandoor zou gaan.

De weersomstandigheden waren zeer slecht. Het regende enorm en besloten werd de shotgun wedstrijd met een ½ uur uit te stellen en vervolgens nog eens met 10 minuten. Afstel werd gesuggereerd, maar opgeven was geen optie. Gelukkig werd het droog na 1 hole spelen en het bleef droog. De weergoden waren ons eindelijk gunstig gezind. Overigens hadden wij in de 1ewedstrijd bij Middenbeemster 1 uur regen.

Kavel II was onder de indruk van onze golfbaan. Velen waren hier voor het eerst. Ondanks de vele regen zag de baan er goed uit was uitstekend bespeelbaar. De goede bespeelbaarheid werd door ons meer uitgebuit en uiteindelijk hebben wij met 50 punten verschil gewonnen. Met name Pieter Proost heeft aan de overwinning bijgedragen. Hij behaalde 20 punten en was de dagwinnaar. De longest en de neary gingen naar Kavel II. Er zijn dus nog wel wat verbeterpuntjes. Wij hebben de trofee gewonnen en deze zal binnenkort in de vitrine te bewonderen zijn.

Niet alleen de baan, maar ook de horeca maakt indruk op onze gasten. De lunch was weer keurig verzorgd en allen hebben er heerlijk en smakelijk van genoten.

Volgend jaar zullen wij ongetwijfeld de uitwisseling voortzetten.

Jan Alleman