Jeugdwedstrijd

4 maart 2020

De jeugdwedstrijd van zondag 1 maart:

Na een aantal winterlessen gingen de kinderen vandaag de eerste wedstrijd in het nieuwe jaar spelen. Iedereen was op tijd aanwezig en de jonge golfers hadden er duidelijk veel zin in. Vandaag lekker samen de baan in en dan wellicht ook nog je handicap verbeteren.

De eerste flight ging om 10 uur van start en kreeg meteen de volle laag; een giga hagelbui. Maar ze gingen vol goede moed op pad. Ook een tweede bui werd hen niet bespaard. Daarna werd het gelukkig droog. Bastiaan had zulke koude handen, dat hij de laatste 3 holes z’n clubjes niet meer vast kon houden. Sofie Stoker en Jack Rotteveel, 2 nieuwe leden, liepen voor het eerst mee en ook zij liepen de 9 holes uit. Tegen enen zat de hele groep samen gezellig aan de stamtafel en werd de uitslag bekend gemaakt. En wat was er goed gescoord! Er waren 3 personen die hun handicap hadden verbeterd. Super knap. Finn Rijk was 3e geworden met 20 punten, Lucia Carper eindigde als 2e met 23 punten en de absolute winnaar was Teun van den Dijssel met maar liefst 30 punten. Na een speech van Teun ging ieder met een zakje met 10 golfballen (geschonken door diverse leden) naar huis.

Het was weer een TOP-dag.