Baan weer open

9 mei 2020

Beste leden,

Woensdagavond 6 mei heeft onze premier bekend gemaakt dat de volwassen golfspelers vanaf maandag 11 mei weer de baan in kunnen. Dat stemt ons uiteraard tot grote vreugde.

Het zal u duidelijk zijn dat er, mede gezien de RIVM regels, aan deze verruiming een aantal mitsen en maren zijn verbonden. In dit bericht gaan wij daar op in. De mede door de besturen gestelde voorwaarden zijn de komende weken van kracht en zullen aan de hand van de toekomstige ontwikkelingen waar nodig worden bijgesteld.

De baan is vanaf maandag 11 mei geopend van 8:00 uur in de ochtend tot 20:00 uur in de avond, vooralsnog uitsluitend voor leden, businessleden en twilight spelers (viertallen zijn toegestaan). HR-spelers, introduceés en greenfee spelers kunnen voorlopig nog niet de baan in. Dat betekent dat om 18:00 uur de laatste flight kan starten. Twilight spelers mogen tijdelijk vanaf 15:00 uur reserveren.

U kunt een starttijd reserveren uitsluitend middels E-golf op alle zes starttijden van het uur. Per dag kunt u maximaal 9 holes lopen. Daar het terrein uitsluitend toegankelijk is voor spelers die een starttijd hebben is inlopen niet toegestaan. U kunt alleen voor uzelf een starttijd inboeken, dus ook uw flightgenoten moeten zelfstandig reserveren. Indien het inboeken in de drie inlooptijden tijdelijk nog niet mogelijk is, de aanpassingen vinden als het goed is vandaag plaats, dan dient u in deze tijden vooralsnog te reserveren via een mail aan het secretariaat.

Om iedereen zo veel mogelijk de gelegenheid te geven om te spelen is het aantal reserveringen dat u op enig moment binnen de drie reserveringsweken open kunt hebben staan vooralsnog gelimiteerd tot drie.

De driving range is voor iedereen geopend.

Het is toegestaan om maximaal 10 minuten voor uw starttijd op het terrein aanwezig te zijn. De poort is vanaf 7:30 uur geopend. Aanmelden bij het secretariaat is niet nodig en is zelfs ongewenst. U dient uw tassenlabel aan uw tas te hebben bevestigd om de controle door de marshal makkelijk te maken.

Een belangrijke voorwaarde voor de opening van de baan is de aanwezigheid van een marshal.

De regels in het NGF-protocol zijn duidelijk (hier te downloaden). Als er geen controle door de baan mogelijk is, heeft dat tot gevolg dat we die tijdvakken helaas niet kunnen spelen. Onze oproep aan de leden van vorige week om zich bij Paul Janmaat (06 3193 1466) aan te melden heeft 12 nieuwe marshals opgeleverd. Een prachtig resultaat en dank voor uw aanmelding!

We komen nu nog slechts zeven marshals tekort. Dus meldt u zich s.v.p. alsnog voor het weekend aan, zodat wij daarna alle starttijden definitief kunnen vrijgeven!

Wij doen tijdens uw aanwezigheid op de baan en de driving range een groot beroep op uw eigen verantwoordelijkheid. Houdt u zich aan de regels die zijn gesteld en ter plekke zijn aangegeven middels borden, strepen, andere uitingen en respecteer de aanwijzingen van de marshal. Breng elkaars gezondheid niet in gevaar en geniet vooral weer van het golfen!