Seniorenwedstrijden weer van start!

16 juni 2020

We hebben er lang op gewacht, maar maandag 29 juni a.s. starten we weer met de senioren wedstrijden op de maandagochtenden. Van vele kanten vernamen wij dat het niet doorgaan de wedstrijden een groot gemis is geweest.

Wij dienen ons te houden aan de algemene maatregelen van het RIVM. De belangrijkste voor deelname aan de wedstrijden zijn derhalve:
  • Als je klachten hebt, zoals verkoudheid, hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts of plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder verstopte neus) blijf je thuis en kan je dus niet meedoen. Mocht je al hebben ingeschreven dan meldt je je af bij de wedstrijdleiding.
  • Houd afstand, minimaal 1,5 meter, vermijd drukte en geef elkaar de ruimte.
  • Hoest en nies aan de binnenkant van je elleboog, schud geen handen.
  • Zorg ervoor dat je je handen goed gewassen hebt alvorens je ronde te starten. Als je 70 jaar of ouder bent of een kwetsbare gezondheid hebt, wees dan extra voorzichtig. Ter eigen beoordeling: het kan verstandig zijn niet mee te doen.

Met deze algemene maatregelen in het achterhoofd gelden de volgende specifieke maatregelen:

• Shotgun wedstrijden zijn tot nader order niet toegestaan.
  • Vooralsnog vragen wij geen inschrijf. Alleen bij de eerste wedstrijd op maandag 29 juni vragen wij een bijdrage van 5 Euro. Hiervoor krijgt u bij de start een koffie met iets lekkers erbij en na afloop een wrap en een gele peter. Dat alles wordt volgens de maatregelen van het RIVM aangeboden. De bijdrage van 5 euro kunt u deponeren in de bus bij de startershuisje.
  • Er zijn geen prijsuitreikingen.
  • Geen longest en neary
  • Geen balletjes te winnen voor een birdie (of eagle of hole in one)
  • De wedstrijdleiding zal fungeren als starter bij het startershuisje bij hole 1. Meld je je daar niet eerder dan 10 minuten van te voren om drukte aldaar te vermijden.
  • De wedstrijdleiding deelt geen gelabelde scorekaarten uit.
  • Deelnemers kunnen een blanco scorekaart in het startershuisje bij hole 1 pakken. In onderling overleg bepaal je wie je marker is. Dan zet je je naam en de naam van de marker op de scorekaart.
  • De scorekaarten mogen niet met de marker gewisseld worden. De speler noteert zelf zijn score, na elke hole dien je je score af te stemmen met je marker. De score na de wedstrijd binnen een half uur op de E-Golf4U app (downloaden op http://m.eg4u.nl) invoeren opdat de wedstrijdleiding zo snel mogelijk de uitslag kan vaststellen.
  • De scorekaart wordt na het invoeren in de Q-kaartenbus in de hal van het clubhuis gedeponeerd.
  • Je wordt geacht om direct na afloop van je ronde de baan te verlaten. Je kan natuurlijk wel naar het terras of het restaurant (als je daarvoor hebt gereserveerd). Dit is geheel op eigen verantwoording.

Dan zijn er nog een aantal tijdelijke plaatselijke golfregels (voor zover niet al bekend):

• De vlaggenstok moet in de hole blijven staan. Raak de vlaggenstok niet aan.
  • Als in een bunker de bal in een indruk of ongelijkheid ligt, dan moet de bal gespeeld worden zoals deze ligt. (De speler mag de bal onspeelbaar verklaren). De harken bij de bunkers zijn verwijderd. De speler dient de gemaakte indrukken zo goed mogelijk uit te vlakken met voet of club.
  • Alle markeer- en afstandspaaltjes moeten worden beschouwd als vast. Bij hinder van deze paaltjes, deze ontwijken als een vast obstakel (volgens Regel 16.1b). Raak het paaltje niet aan.

De inschrijving voor de wedstrijd gaat zoals gebruikelijk via de website en je wordt ingedeeld door de wedstrijdleiding. In de loop van de zondag mailen we je de indeling.

Uiteraard verheugt het ons dat zoveel senioren meedoen. Vaak hebben wij meer dan 50 deelnemers. Het grote aantal deelnemers houdt wel in dat het belangrijk is om ons aan de tijd te houden. Dat betekent op tijd starten, tempo houden door de baan, niet te lang zoeken en uw bal oppakken zodra u geen punten meer kunt scoren. Een van de regels is dat degene die het eerst klaar staat op de tee ook meteen kan gaan afslaan. Dus niet wachten op degene die de vorige hole de beste score had

Wij hopen dat in de loop van september ons land dusdanig virusvrij is dat een shotgun wedstrijd met de kwartaallunch georganiseerd kan worden. Hierbij zal dan ook een prijsuitreiking zijn van de wedstrijden die van januari tot medio maart gespeeld zijn en de wedstrijden vanaf 29 juni. Mocht het zover zijn, dan zullen wij u tijdig informeren.

Tenslotte wensen wij u plezierige wedstrijden.

Namens de seniorencommissie
Jan Alleman