Update maatregelen juni

19 juni 2020

Marshals
Met ingang van 1 juli 2020 zullen de marshals weer als voorheen door de baan gaan. Zij draaien vanaf die dag weer hun gebruikelijke drie diensten van drie uur, echter vanaf 8:00 uur ’s morgens tot 17:00 uur ’s avonds.

Wij zijn de marshals veel dank verschuldigd voor hun werk in de afgelopen maanden. Zij hebben er mede voor gezorgd dat alles in de baan na de herstart vlekkeloos is verlopen. Grote klasse, dames en heren marshals!

Aanmelden bij het secretariaat
Nu de marshals niet meer permanent bij de eerst teebox zijn gestationeerd, verzoeken wij u zich voorafgaand aan het spelen weer te melden bij het secretariaat en niet eerder te starten dan op de door u gereserveerde tijd.

Lockerruimte
De lockerruimte is vanaf zaterdag 20 juni weer toegankelijk voor gebruikers die dat om wat voor reden dan ook graag willen. Wij benadrukken echter dat het betreden van de lockerruimte geheel voor eigen risico is, mede gezien de beperkte verkeersruimte. Houdt rekening met de 1,5 meter afstand en gebruik de desinfecterende middelen. Om die reden herhalen wij ons eerdere advies om, ter voorkoming van besmettingsgevaar, uw golftassen voorlopig in de kofferbak van uw auto mee te nemen.

Maximaal drie reserveringen en start van de wedstijden
Het inschrijven voor wedstijden is inmiddels weer mogelijk. Daarvan wordt goed gebruik gemaakt. Het aanmelden voor wedstrijden heeft geen invloed op het aantal reserveringen. Als u al drie reserveringen heeft uitstaan, kunt u daarnaast probleemloos voor alle wedstrijden inschrijven.

Kleedkamers en baantoilet
De douches en het toilet in de kleedruimte blijven uit oogpunt van besmettingsgevaar voorlopig gesloten. De kleedruimte zelf is wel toegankelijk. Het toilet in de baan blijft voorlopig gesloten.

Na afloop van de wedstrijden
Het is uiteraard gezellig om na afloop van de wedstrijden nog wat te eten of te drinken in het clubhuis of op het terras. In alle gevallen dient de 1,5 meterregel te worden opgevolgd. In het clubhuis zijn vooralsnog maximaal 30 gasten toegestaan. Volgt u s.v.p. de instructies van het Brasserie personeel op, als zij aangeven dat de aantallen overschreden worden. We hopen er op dat er binnenkort een wettelijke verruiming naar 100 mensen plaatsvindt. Dat maakt het uiteraard makkelijker voor iedereen.

Doorboeken van de tweede ronde 18 holes
De dames van ons secretariaat boeken regelmatig de tweede ronde van een 18 holes flight in de flight van een andere tweebal (ongeveer twee uur later). Dat betekent echter niet dat u dan met zijn vieren loopt. De spelers die 18 holes lopen ritsen op hole 10 in als tweebal. Indien u dus ziet dat er in uw starttijd een tweebal is bijgeboekt, is dat doorgaans de tweede ronde van 18 holes. U speelt dan toch met zijn tweeën! U kunt ook checken of het een 18 holes flight is door bij de starttijden te kijken, ongeveer twee uur voorafgaand aan uw starttijd.

Zodra er weer nieuwe verruimingen of wijzigingen plaatsvinden zullen wij u uiteraard weer informeren.

Met vriendelijke groet,

Golf- & Countryclub Heiloo