Clubkampioenschappen 2020

2 september 2020

Verslag clubkampioenschappen strokeplay 2020

De editie van dit jaar begon met buitengewoon slecht weer. Bijna 3 uur lang hevige buien. Iedereen was al nat toen ze aan de wedstrijd begonnen. Maar de heren deden er een beetje lacherig over-we zitten allemaal in het zelfde schuitje- en gingen over tot de orde van de dag. Na de heren startten de dames -nog steeds hetzelfde snertweer- en begonnen ook opgewekt aan de strijd. Rond 12 uur gingen de Heren Senioren van start. De goudhaantjes hadden mazzel want er scheen toen een aangenaam zonnetje.

Bij de Heren was Cees Grijzenhout een klasse apart. Jammer dat de kampioen van vorig jaar niet meedeed want dan was er kans op een spannende strijd om de titel. Michiel Cevat werd afgetekend tweede met een behoorlijk verschil op nummer drie. Frits Zandbergen en Dennis Min moesten de derde prijs delen, maar omdat het bij clubwedstrijden de gewoonte is de laatste 9 holes te laten beslissen werd de prijs uitgereikt aan Dennis.

Bij de dames werd het een nek-aan-nek race tussen Mieke Ghijsen, de kampioene van vorig jaar, die na dag een twee slagen minder had, en haar twee belagers Marjon Schaap en Cecile Derksen. Op dag twee stelde Cecile orde op zaken met een mooie ronde van 83 en mocht de beker in ontvangst nemen. Vanwege Mieke’s iets mindere laatste ronde en Marjon’s stabiele ronde kreeg de laatste de tweede prijs en moest Mieke genoegen nemen met de derde positie. Overigens liep Liesbeth Kraakman de laatste 9 in 39; heel mooi.

Wat mij opviel was de fijne sfeer bij zowel de dames als bij de heren.

En dan de Heren Senioren. Na dag één leek het zeer spannend te worden tussen Erik-Peter Niesert en Jack Witting, want de kampioen van vorig jaar, Douglas had een zeer slechte dag. Hij lag inmiddels 6 slagen achter op de leiders. Herman Rotteveel (hcp 11.6) hield zich kranig staande tussen het geweld van de single handicappers en ook Peter Sabelis (hcp 13) deed het voortreffelijk. Erik van Beek, Ger van Velzen en Frans Jansen stelden wat teleur en ook Louis Laan stak niet lekker in zijn vel. Op dag twee sloeg Jack een verkeerde bal en dat leverde hem twee strafslagen op en dat was heel jammer. In ieder geval werd Erik-Peter clubkampioen senioren en Jack Witting tweede.

Drie spelers eindigden met 166 slagen op de derde plaats: Douglas Roos van Raadshooven, Peter Sabelis en Herman Rotteveel, maar aangezien Douglas de beste laatste 9 had ging hij met de derde prijs naar huis.

Al met al was het een zeer geslaagd kampioenschap. We hopen dat er volgend jaar vooral bij de Heren en de Dames meer leden meedoen. De heren senioren, die willen wel.

Rest mij nog de deelnemers te bedanken voor hun deelname en mijn medecommissieleden voor hun inzet.

Wim van Vliet
Wedstrijdleider strokeplay-clubkampioenschappen