Strokeplay Backtee Competitie 2020

16 september 2020

Maandag 14 september was de afsluitende wedstrijd van de SBC. Een competitie die - zoals alle wedstrijden - te maken heeft gehad met de RIVM-regels.

Nieuw baanrecord
Het nieuwe baanrecord is gevestigd door Cees Grijzenhout met 65 slagen! Het oude baanrecord van Zeb de Haas met 62 slagen blijft ongewijzigd. Want de baan heeft sinds september 2020 een andere rating gekregen (moeilijker geworden). (Met dank aan de opmerkzaamheid van Douglas Roos van Raadshooven.)

De winnaar van het bruto-score klassement: Piet Hein Groenewoud
Een geweldige prestatie die onze pro Piet Hein Groenwoud heeft neergezet. Met een serie resultaten van 76, 74, 73, 75 en 77 een terechte winnaar van het bruto-score klassement!

De winnaar van het netto-score klassement: Ad Kämink
Deze winnaar kent een ongekend stabiele periode. Na de eerste plaats in 2019 bij de ZomerAvondCompetitie (voor de tweede maal) en een topnotering in de huidige 2020-versie, plus een zwaar bevochten tweede plaats (samen met Henk Schuijt) in de Wintercompetitie, begon hij aan de SBC. Een mooie serie van wedstrijdresultaten (73, 68, 69, 73 en 70 slagen) brachten hem op een totaal van 353 slagen, vijf slagen voorsprong op de nummer twee, Hil Wardenburg.

Niet onvermeld mag blijven: Michiel Cevat. Als we het dan toch over stabiele resultaten hebben:

Uitslag bruto resultaat

1. Piet Hein Groenewoud