Winnaar ZAC 2020

25 september 2020

Slotavond ZAC 2020

Het was een warme namiddag en avond. Vrijwel geen wind, een heerlijk zonnetje en een gezellige flight. De eerste plek in de Strokeplay Backtee Competitie van de maandag ervoor had ik al op zak, dus kon ik ontspannen aan de laatste wedstrijd van de Zomeravond Competitie beginnen. De roem was al vergaard, dus de druk was weg. Bovendien had ik de ZAC in 2019 ook al voor de tweede maal gewonnen. Het kan te gek…

Flightgenoten Klaaske van Kuijk, Ruud de Raadt en Fred Kok zorgden voor een gemoedelijke, maar toch sportieve sfeer. In de baan een heerlijke wrap, plus een gele peter. Kortom, aan de omstandigheden en de mindset lag het zeker niet. En dan kom je binnen met 18 punten, die goed waren voor de eerste plaats in het klassement. Staat het beeld weer een jaar op de vensterbank. Ik schaam mij bijna voor zoveel mazzel, gecombineerd met stabiel en ontspannen spel. Het zal in 2021 een hele opgave worden om dit niveau weer te bereiken.

Aan iedereen met wie ik de ZAC heb mogen spelen: dank voor jullie spel. Je leert altijd van elkaar.

Wedstrijdleiding: het was niet makkelijk om deze competitie goed in elkaar te zetten en dan nog met een fraai verzorgde slotavond in covid-tijd. Hulde daarvoor!

Ad Kämink

PS: ik ben niet de enige geweest die de avond heeft gefotografeerd. Het was prachtig met de opkomende grondmist.