Wedstrijdverslag

31 maart 2021

Omdat door de Corona uitbraak de golf competitie niet kan doorgaan en de teams van de GCH super geprepareerd zijn door onze beide pro’s Briska en Piet-Hein leek het dames 1 leuk om tegen heren 2 een wedstrijd te spelen. Daar er voor de dames weinig eer te behalen viel is de handschoen door de heren gretig opgepakt. Zondag 28 maart heeft de wedstrijd plaatsgevonden. Willeke en Hil Wardenburg hebben een speelschema gemaakt en een en ander met de club en de horeca geregeld.

Voor de wedstrijd moest Marion Schaap helaas door blessure afhaken van het dames team en wij moesten het stellen zonder stabiele factor en vaste punten pakker Robert Slinger.

In tegenstelling tot de competitie speelden wij eerst de singles en daarna de dubbels. Wij waren van mening na de singles een onoverbrugbare voorsprong genomen te hebben. Dit zou echter anders worden. Liesbeth Kraakman won verassend van Jeroen Bakker met 3 en 2, Cecile Derksen verloor van Jan Willem Lausberg met 2 en 1, Geertje de Visser won heel goed en ruim van onze man in vorm Waldo Kraakman met maar liefst 4 en 3, Willeke Wardenburg won van Dick Ruinaard met 2 en 1, Sandra Boers speelde knap gelijk tegen Dirk van der Steen A.S. en Heleen van Essen verloor van Hil Wardenburg met 1 en 0 zodat de tussenstand 7-5 was in het voordeel van de dames. Niets aan de hand nog, snel vergeten en de dubbels naar ons toe trekken zo dachten wij. Maar ook dit ging lelijk mis voor de heren.

Na een heerlijke maar beperkte lunch gemaakt door onze kanjers van in het Groen zijn we in overleg met het secretariaat iets eerder gestart dan gepland. De dubbel met Cecile en Willeke werd door de dames gewonnen van Jeroen en Hil met 1 en 0, Liesbeth en Aimee verloren van Dick en Jan Willem met 3 en 2 en Sandra en Heleen wonnen knap van Waldo en Dirk met 2 en 0. Zodat de dames geheel tegen alle verwachtingen in met 11-7 gewonnen hebben. Deze komt voor ons hard aan en zal nog lang na dreunen.

Na de sportieve wedstrijd hebben wij met beide teams nog gezellig buiten op het terras gestaan aan de borrel en een hapje. Dank aan de dames dat wij er nog bij mochten zijn. Een leuke foto maken van dit geheel bleek onmogelijk omdat de 1.5 meter regel door ons natuurlijk strikt gehandhaafd wordt.

Ten slotte dank aan Willeke en Hil voor de organisatie , de bloemen voor de winnaars en ook dank aan Liesbeth voor het regelen van een boeket voor Willeke. Nogmaals de felicitaties voor de dames. Na deze koude zondag naar huis Formule 1 kijken, en dan laat Max Verstappen zien dat tweede worden niet echt verliezen is. Met een tweede plaats sta je nog altijd op het podium. En zo eindigde het hele verhaal zoals het begon.

Dames1- Heren2
Dirk van der Steen