Wintercompetitie 2020/21 beslist

12 april 2021

Onder veel beter dan verwachte weersomstandigheden is vandaag 11 april 2021 de finale gespeeld van de wintercompetitie 2020/21. Wel koud en met een stevige bries, wintercompetitie waardig, maar droog en zonnig, werd de wedstrijd gespeeld tussen team Rutger Kappe/Jeroen Kelders en team Kees Kaandorp/Peter Sabelis.

Rutger en Jeroen kregen resp. 6 en 4 slagen mee en Kees 5 slagen ten opzichte van Peter, die de laagste handicap heeft. Kees en Peter kenden een sterke start en kwamen al snel met 2 up, gevolgd door veel holes die gelijk werden gespeeld. Na een chip-in birdy van Kees op 10 en winst op 11 namen zij voldoende afstand om uiteindelijk de wedstrijd op 16 te beslissen met 4 up en 2 te gaan.

Een prachtige en overtuigende overwinning en waardige winter kampioenen! Proficiat!

Namens het bestuur reikte Henk Schuijt de prijzen uit. Wijn namens sponsor Secure Internet Machines (SIM) B.V. en bloemen namens de vereniging, aan de vier finalisten en de fraaie wisselbokaal aan de winnaars.

Henk memoreerde in zijn woordje niet alleen aan de “road to the final” van beide teams, maar ook aan het succes van de wintercompetitie dat na twee seizoenen al het predicaat traditie mag gaan dragen. Het enthousiasme bij de leden, met ditmaal maar liefst 53 deelnemende teams is groot, en ondanks het vele improviseren door Corona, waardoor tijdens bijna de gehele poulefase niet in 4-ballen gespeeld kon worden, zijn de geluiden louter positief. Voor de volgende editie mikken wij dan ook op 64 deelnemende teams.

Fijne zomer toegewenst!

Wedstrijdleiding