Koningsdag bij GCH

30 april 2021

Vlaggenwedstrijd voor paren, met de bedoeling om iets in ORANJE te dragen.

En respect voor de Coronaregels, daarom bijdrage voldoen via Tikkie. Organisatie: Jeanne Lute en Inico Geels. Verslag van de winnaars, op verzoek van Jeanne:

Wat een geluk, dat wij ondanks de beperkende koningsdagregels vanwege Corona, als leden van GCH toch de wei in mochten. En wat een geluk dat het een zonnige dag was en maar heel weinig wind. Ook de baan lag er geschoren en geknipt bij. Veel vrolijke deelnemers, nog meer opgevrolijkt door oranje versiersel en een kopje thee of koffie voor de afslag, zorgden voor een fijne sfeer.

Team 7, Han en Klaaske van Kuijk, speelden strokeplay met Team 8, Radboud van de Werf en Barry Hulscher. Een fantastische match, want Radboud en Barry haalden het beste in ons naar boven. Gezellig en rustig. Alle teams kregen een oranje vlaggetje mee, met hun team nummer. Bovendien stond op de wedstrijdkaart het aantal slagen, n.a.v. de gemiddelde handicap wat je mee kreeg. Verder gewoon strokeplay, de slagen tellen tot je quotum op was. Vervolgens je vlaggetje in de grond plaatsen en misschien nog als marker van het andere team meelopen of de baan verlaten. Het ging wel over 18 holes, maar ik had Han al gerustgesteld, dat we natuurlijk al na 2 uur of zo klaar zouden zijn. Het liep anders, het liep gewoon heel goed, zouden de lessen van Piet Hein en Briska dan toch iets verbeterd hebben aan ons spel ? Of was het het lekkere taartje of de oranjebitter onderweg, die onze golfspirit verhoogde ? Of gewoon geluk, heel veel geluk, dat wij 18 holes mochten en konden spelen en toen zelfs nog 5 slagen over hadden om in de 19e hole het vlaggetje van team 7 te mogen plaatsen. En heel sportief tot het einde vergezeld van Radboud en Barry, die zelf het vlaggetje bij hole 7 mochten planten.

Organisatie en deelnemers, bedankt voor deze ludieke Koningsdagwedstrijd.

En gistermiddag 28-4 op een Brabants terras, ontvingen we een appje van Jeanne:
”Gefeliciteerd, jullie hebben gister de vlaggenwedstrijd gewonnen !”

Han en Klaaske van Kuijk