Presentatiemiddag par-3 baan goed bezocht!

18 augustus 2021

Afgelopen zaterdag, 14 augustus is er op het Taqa-terrein een drietal presentaties gehouden over de plannen om daar een par-3 baan aan te leggen. Ook het voorlopige ontwerp van de nieuwe driving range met oefenfaciliteiten en de locatie daarvan, werden gepresenteerd. Tot slot werd ook het ontwerp en de locatie van de nieuw te bouwen loods voor de greenkeepers, waarin ook een gedeelte zal worden ingericht als indoor oefenfaciliteit, onder de aandacht van de leden gebracht. Er was een goede opkomst van belangstellende leden. Een kleine 100 mensen kwamen op de presentatie af.

De presentatie werd gehouden door Nico van Galen, voorzitter van de Stichting, Weren de Vries, voorzitter van de Vereniging en golfbaanarchitect Alan Rijks. De beide voorzitters benadrukten de keuze voor een par-3 baan, boven die van enkele oefenholes. Deze laatste optie zou een verhoging van de onderhoudskosten tot gevolg hebben, zonder dat daar extra inkomsten tegenover staan. De par-3 baan daarentegen is een winstgevende operatie.

De aanwezigen stelde een groot aantal vragen over de veiligheidsaspecten, de lay-out van de baan, de financiële haalbaarheid, baanbezetting, de besluitvorming en de effecten op 'de grote' baan.

Na elke presentatie werd er een kleine wedstrijd gehouden op twee tijdelijk aangelegde holes. Eén hole 'uit' van 80 meter en één hole 'in' van 60 meter. Hier konden de deelnemers een leuke prijs winnen voor de neary en hadden zij tevens de primeur om als eerste een balletje op de beoogde par-3 baan te slaan.

Het enthousiasme van de aanwezige leden was duidelijk te merken in de levendige gesprekken die daarna ontstonden. In de Algemene Leden Vergadering in het najaar zal de besluitvorming over deze investering plaatsvinden. Daaraan voorafgaand ontvangen de leden de gedetailleerde informatie over de het businessplan, de financiering en de tariefstelling voor leden en niet-leden.