Hoeveel putjes had jij?

28 oktober 2021

Normaal gesproken vragen golfers na afloop van een wedstrijd aan elkaar: hoeveel punten heb jij? Over het algemeen geldt dan, hoe meer punten, hoe groter de glimlach op het gezicht van de golfer.
Bij de sluitingswedstrijd op de damesmiddag (26-10) ging het er echter om zo min mogelijk putjes te hebben. Dus geen punten, maar putjes! Alleen de puts die op de green gemaakt werden, telden mee. Dan wordt het ineens een heel ander spelletje. Normaal gesproken probeer je je bal op de green te spelen, nu juist niet. Je zocht de meest strategische plek net voor, naast of over de green om daar vandaan te putten. Dat was even wennen, maar een leuke uitdaging. Na zeven holes moest Nelleke helaas afhaken. Als (mede)organisator van deze wedstrijd moest ze naar het clubhuis om daar e.e.a. klaar te zetten… Anneke en ik maakten samen onze ronde af, telden onze putjes en leverden onze kaart in. In het clubhuis zag ik plantjes op tafel staan. Ik dacht dat het de prijzentafel was en durfde er niet te gaan zitten.... Maar wat bleek? De damescommissie had voor elke deelneemster een plantje. Wat een leuke verrassing!

Na de prijsuitreiking, waarbij bleek dat ik de minste putjes had, kreeg Mieke Dieleman een mooie bos bloemen omdat ze stopt bij de damescommissie. Daarna had Tineke Kuyper voor alle dames van de damescommissie een leuke attentie als dank voor al werk dat ze elke week weer doen, zodat wij mee kunnen doen aan een leuke, gezellige wedstrijd. Ik sluit me graag bij Tineke aan. Dus Mieke, Janna, Thea, Nelleke, Corry, Marijke en Corinne (ontbreekt op de foto) bedankt!

Onder het genot van een goed glas wijn en een heerlijk borrelplankje werd het een zeer gezellige afsluiting van het zomerseizoen. Gelukkig gaan we in de winter gewoon door met 9 holes in de middag. Ik hoop dat veel dames zich inschrijven om ook mee te doen met deze gezellige wedstrijd!

Marjon Schaap