De poes en zijn baasje…

30 juni 2022

Lieve Golfvrienden,

Mijn naam is Fala, een poes van bijna 14 jaar.
Ik was op zondag 26 juni bijna niet wakker te krijgen, maar mijn baasje Peter stond om 06.45 uur naast zijn bed om zich klaar te maken voor de maandbeker, aflevering 3.

Het moest een historische dag worden, tenminste in de ogen van mijn baasje. Om 07:45 uur bij de club voor de voorbereidingen van de elitegroep 18-holers, die om 09:00 uur zouden vertrekken. Na het verstrijken der uren werd om 13:30 uur aangevangen met het vertrek der 9-holers.

In dit sterk bezette veld vertrok mijn baasje in flight 1, zeker geen kanshebber voor de winst. Water is voor mij als ras een bedreiging, zo ook voor mijn baasje. Traditiegetrouw sloeg hij op hole 1 de bal in het water. Aangezien mijn baas nog nooit een boot heeft zien voorbijkomen, pleit hij al jaren voor het dichtgooien van deze vaargeulen. Donkere wolken leken zich samen te pakken op deze zonovergoten dag, maar spoedig herstel volgde op hole 2 met een par. Na de levering van een versnapering op hole 4 door de wedstrijdleiding volgde een tweede par. Baasje Peter, volledige naam bij de redactie bekend, raakte in een flow en professioneel wist hij de wedstrijd tot een goed einde te brengen en belandde op de eerste plaats.

De maandbeker verdient zeker de A-status, mede gezien het prijzenpakket, beschikbaar gesteld door o.a. Henk van der Ham en Sportwereld Heiloo. Dus golfers, omcirkel de data van de maandbeker in uw agenda.

Met zijn winst ontving mijn baasje een tweede poes - nu van glaswerk - en ze is een welkome aanvulling.

Fala