Jeugdteam kampioen!

5 juli 2022

Voor het eerst sinds lange tijd heeft de golfclub Heiloo weer een jeugdteam dat meedoet aan de jeugdcompetitie.
Tot grote verrassing zijn ze de eerste keer dat ze meededen meteen Kampioen geworden. Zomaar, zonder competitie-ervaring en dan nog bijna alle wedstrijden winnen. Klasse!

De meeste verenigingen waren net als ons team als rookies bij de NGF competitie ingedeeld. Maar in het algemeen verliep alles op rolletjes. De teamleden waren allemaal buitengewoon enthousiast en er heerste een goede sfeer onderling.

Wat ze er zelf van vonden:

Jack
Het was vooral leuk dat je een wedstrijd had op een andere baan, wat je niet vaak meemaakt.

Teun
Ik vond het erg gaaf om op andere banen te spelen en een echt wedstrijdgevoel te hebben.

Christoph
Wij hebben een super leuk competitieteam en dat zorgt ervoor dat golfen leuk en goed verloopt.

Lucia
Ik vond het een geweldige ervaring. Als enige meisje in het team heb ik heel veel kunnen leren, niet alleen van Briska en Rob maar ook van de jongens.

Guus
Het team was hartstikke leuk en dan is het Kampioenschap natuurlijk geweldig!

Na de laatste wedstrijd werden ze bij thuiskomst op de club verrast. De ouders van de jeugd hadden we gevraagd om te komen. Voorzitter Weren de Vries hield een toespraak voor het team.

Sieny Ankone had nog een verrassing. We hadden op de valreep nog een sponsor voor de kleding van de jeugd gevonden. Met dank aan Hoveniersbedrijf Rotteveel. Want nu mogen ze de kleding houden. Tot lot kwamen er prachtige bloemen met champagne om elkaar nat te spuiten.

Volgend jaar promoveren ze en ze gaan zeker door.

Wij als jeugdcommissie zijn heel erg trots op onze jeugd!