De Koggen / Spierdijk – GCH

5 september 2022

Heiloo 30 augustus

Het was alweer een aantal jaar geleden dat we met de dames naar golfbaan De Koggen zijn geweest voor een uitwisseling en waren dan ook blij verrast dat Ria Bresser, voorzitter van de damescommissie aldaar, Marijke benaderde om ons uit te nodigen om in Spierdijk te komen spelen.
Al bij het inschrijven liep het storm van dames die wel zin hadden om mee te gaan met de uitwisseling naar Spierdijk. Binnen een paar dagen was er een wachtlijst. Nu leert de ervaring dat er altijd dames afvallen en uiteindelijk kon gelukkig iedereen die zich opgegeven had mee. Er deden 42 dames mee, 21 van Spierdijk en 21 van de GCH.
Na de koffie en een welkomstwoord van Ria Bresser, met mijn flightgenoten, Marion en Henny van Spierdijk, Annemie en ondergetekende van de GCH op naar hole 3. Ik had 6 slagen nodig op deze par 5, een goed begin.
Of het aan het mooie weer lag, de gunstige wind, of de positieve invloed van mijn flightgenoten, bijna alle holes lukte goed. De afslagen gingen perfect en ik wist de waterhindernissen en bunkers goed te ontwijken. Na ruim 2 uur kwam ik met 22 punten van de baan, goed voor de eerste plaats.
Tijdens de prijsuitreiking mag ik een prachtig borrelpakket in ontvangst nemen.
Na een goed verzorgde lunch ga ik met Marijke weer huiswaarts. We hebben het tijdens de autorit over de leuke dag, het mooie weer en zijn blij dat er zoveel dames van beide clubs meededen.

Met sportieve groet,
Corinne van der Nagel