Go with the Pro

9 september 2022

Op maandag 5 september heeft de wedstrijd Go with the Pro plaatsgevonden.
Met opnieuw een zeer sterk deelnemersveld van professionals en heel goede amateurs met een zeer lage handicap, is er mooie strijd geleverd.
De weersomstandigheden waren perfect om te spelen, de baan lag er uitstekend bij (met dank aan onze greenkeepers) dus alle reden om top scores te verwachtten.
De SBC-commissie had € 1000,- cash klaarliggen voor degene die het baanrecord (dat nu in handen is van Zeb de Haas met 62 slagen bruto vanaf de back tees) zou verbeteren.

Na een geweldige dag, met een versnapering door de baan van Mieke en Hanneke en met natuurlijk prachtig golf. Met 41 birdie’s totaal en zelfs een eagle door Zeb de Haas kon het klassement worden opgemaakt.
Met de koppelwedstrijd is een 3e plaats behaald door Paul Wijffels met Remco Engel. Zij wonnen met 60 slagen netto, hiermee beide een waardebon van € 25,-, te besteden bij Sportwereld Heiloo.

Er was een 2e plaats voor Ruud Storms met Zeb de Haas. Zij wonnen met 59 slagen netto een waardebon van ieder € 50,-.
De eerste plaats was voor Erik van Beek met Aime Wijffels. Zij brachten ook een mooie 59 netto binnen en wonnen op hcp. beide een waardebon van € 100,-.
Netto individueel werd Jeroen Visser 3e met 67 slagen netto, spelend van hcp. 6. De 2e plaats was voor Huck de Haas met 66 slagen netto, spelend van hcp. 3,8.  En de eerste plaats was voor Sybe de Jong met eveneens 66 netto, spelend van hcp. 14,7. Sybe won hiermee een waardebon van € 100,- te besteden bij Sportwereld Heiloo.

De netto prijzen, ofwel de beste golfers in de baan deze dag: Op de derde plaats Roberto Schuit met 71 slagen bruto en goed voor een waardebon van € 25,-. Roberto is een oud CIOS leerling van onze Frans Jansen. Frans had Roberto uitgenodigd voor deze dag en Roberto laat meteen zien een goede leerling te zijn*. De tweede plaats ging naar Huck de Haas met 71 slagen bruto en Huck won hiermee een waardebon van € 50,-. Het is elk jaar opnieuw ontzettend leuk dat Zeb en Huck er bij zijn met deze prachtige wedstrijd.

En dan de eerste plaats en winnaar van The Go with the Pro 2022 is geworden met 70 slagen bruto slechts 1 boven de baan onze ex head pro, Piet Hein Groenewoud. Piet Hein kreeg the green jacket uitgereikt en omgehangen door ex winnaar Cees Grijzenhout. Piet Hein won met deze prestatie een laptop ter waarde van € 500,-, aangeboden door Ruud Storms.
De longest drive was voor Huck de Haas op hole twee. Zijn schot lag op enkele meters van de green.
De neary op hole 3 was voor Douglas Roos van Raadshoven. Zijn schot lag op 15 cm. van de cup.
De neary op hole 8 was voor Sergio Pattinama. Zijn schot lag ook op 15 cm. van de cup.

Sponsors van deze geslaagde dag zijn: Ruud Storms, Sportwereld Heiloo, Golfdiscountstore Uitgeest en Autobedrijf Dirk van der Steen, waarvoor dank.
Tot slot heeft restaurant In 't Groen heerlijk voor ons gekookt en was het nog lang onrustig in ons clubhuis.

Wat een prachtige geslaagde dag.
Mieke, Hil en Dirk

* Roberto Schuit heeft er in 2008 voor gezorgd dat uw webredacteur zijn GVB heeft gehaald in een intensieve lesweek op de golfbaan van Cochem. Erg leuk om hem weer eens te ontmoet te hebben.
AK