Winnaars Zomer Avond Competitie 2022

16 september 2022

Maandag 12 september jl. was de slotavond van de Zomer Avond Competitie. De uitslag van deze wedstrijd telde mee voor de einduitslag van de competitie (best of 6). Er waren in beide categorieën (t/m handicap 22.0 en vanaf handicap 22.1) nog verschillende kanshebbers om overall winnaar te worden. Dus het was spannend. Bij de bepaling van de uiteindelijke overall winnaar van de competitie zijn de volgende uitgangspunten gehanteerd:

• De totaalscore van de zes beste resultaten van de deelnemers telt in de categorie waar ze zijn begonnen, ongeacht hoeveel wedstrijden ze daarna eventueel in de andere categorie hebben gespeeld.
  • Bij een gelijk eindresultaat wint degene met de laagste exact handicap.

Einduitslag ZAC competitie in de categorie t/m exact handicap 22.0:

1. Paul Schaap
  2. Ad Kämink
  3. Ted Bakker

Einduitslag ZAC competitie in de categorie vanaf exact handicap 22.1:

1. Jan Kerssens
  2. Kees Kuijs
  3. Jan de Boer

Wij feliciteren alle prijswinnaars van harte! Ook danken wij nogmaals onze sponsoren: Klamer Interieurbouw, de Cultuurkoepel Heiloo, Restaurant D’ Arrêt in Alkmaar, Bloemen bij Kim en de sponsor van de 1e prijs (een rondvlucht van een half uur voor twee personen) die anoniem wil blijven.

Ook al is de eerste ZAC wedstrijd letterlijk in het water gevallen, we kunnen zeker terugzien op een mooi jaar en hopen het volgend seizoen de deelnemers van dit jaar maar ook nieuwe deelnemers te mogen begroeten in de ZAC Competitie 2023!

Met sportieve groet,
ZAC commissie

Wat is het leuk om mee te doen met de diverse wedstrijden die GCH organiseert! Zo ook met de zomeravond competitie op maandag. Iedere keer weer goed geregeld en erg gezellig. Ik vind het erg positief dat je zowel met hoge als lage hcp’ers golft.

Dat ik in mijn eerste jaar winnaar ben geworden van de hoge hcp’ers had ik natuurlijk nooit verwacht. Hartstikke mooi!
Ik wil de organisatie bedanken voor de leuke wedstrijden, de slotavond en afsluiting. Op naar volgend jaar!

Sportieve groet,
Jan Kerssens

De start was om 17:00u vanaf hole1. Ik was namelijk ingedeeld in de finale flight met Fred Kok, Ted Bakker en Ad Kämink. We hadden alle vier kans om de overwinning te behalen, want Ad en ik stonden gelijk en Fred en Ted stonden 1 punt achter ons.

Het weer was wederom prima en toen ging de buzzer: het startsein om te beginnen. Fred sloeg als eerste af, de bal ging mooi rechtdoor. De afslag van Ted was ook goed en toen was ik aan de beurt. Mijn afslag ging naar rechts maar bleef gelukkig droog. Vervolgens ging Ad afslaan, helaas topte hij de bal en die kwam 30 meter verderop terecht. Daarna herhaalde dat nog eens driemaal voordat Ad de bal over de sloot kon spelen. Helaas geen punten voor Ad, wij scoorden allen een bogey. Bij hole 2 ging de afslag bij Ad wederom niet goed maar hij kon zich daarna goed herstellen.

Bij hole 3 sloeg ik mijn bal in de bunker en kwam er in 1 keer uit, vervolgens een lange put die in de hole verdween, een mooie par. De flightgenoten scoorden allen een bogey. Op naar hole vier, je voelde de spanning stijgen en we hadden allen een goede afslag. Ik lag een beetje op rechts en de ligging was oké dus met een rescue over het water moet kunnen. Niet dus, ik raak de bal niet goed en eindigde in het water, gelukkig maak ik nog wel een dubbele bogey. Langzaam sprokkelen we de punten bij elkaar, een hoge score zal het voor ons allen niet worden.

Op hole 8 had ieder een par. Op naar de laatste hole. Ted feliciteerde mij al maar ik moest nog wel minimaal een dubbele bogey scoren om te winnen. En dan gebeurt er iets in je hoofd, de spanning neemt toe en ik sla mijn eerste bal in het water. Gelukkig is mijn derde bal (met strafslag) goed en lig ik toch met 4 op de green, vervolgens nog een lange put die ik redelijk dicht bij de vlag kreeg en slag 6 maak ik gelukkig. YES, ik ben de overall winnaar van de zomeravond competitie en dat voelt heel erg goed.

Na de felicitaties van mijn flightgenoten gingen we naar het clubhuis. Na een paar biertjes kregen we een heerlijke borrelplank aangeboden met allemaal verschillende hapjes. Vervolgens kwam de prijsuitreiking met eerst de dag winnaars en na een kleine pauze de prijsuitreiking van de overall winnaars. Als winnaar kreeg ik een prachtige prijs aangeboden namelijk een rondvlucht in een sportvliegtuig, echt een mooie verrassing. Dus bij deze wil ik de wedstrijdcommissie en alle sponsors hartelijk bedanken, jullie zijn echt top.

Vriendelijke groet,
een gelukkige ZAC winnaar