Nieuwe golfregels

13 januari 2023

Elke vier jaar bekijken de Schotse (R&A) en de Amerikaanse (USGA), organisaties die verantwoordelijk zijn voor de Rules of Golf, of de Regels (gedeeltelijk) aanpassing nodig hebben.
Voor de komende vier jaar is dat het geval. De belangrijkste veranderingen treffen we aan in de volgende regels:
R25
, Regels voor golfers met een beperking, R3.3b (4), Scoren bij strokeplay verantwoordelijkheid van de speler, R4.1a (2), Gebruik of reparatie van een club die beschadigd is tijdens een ronde, R6.3b(3), Bal vervangen door een andere bal tijdens het spelen van een hole, R11.1b, Bal in beweging raakt per ongeluk een persoon of invloed van buitenaf: plaats van waar de bal gespeeld moet worden en een Algemene wijziging betreffende het recht naar achteren ontwijken met droppen op de lijn (Back-On-The-Line-Relief).
Meer weten? Klik dan hier.

Via deze link komt u op de website van de NGF. Op deze site leest u alles over de golfregels.
Voor golfers is er de regel-app van de R&A. De teksten in deze gratis app voor smartphones en tablets zijn in het Nederlands. https://www.randa.org/rules/rules-app

Dit bericht kunt u ook terugvinden in het ledendeel van de website onder "Van de commissies > Regel & handicapcommissie > Berichtenoverzicht.