Rigoureus snoeiwerk

2 maart 2023

Het is u vast opgevallen. De Elzen aan de zijkant van hole 3 zijn flink gesnoeid. Meerdere leden vragen zich af waarom dit nodig is.

De Elzen zijn destijds neergezet om de grote witte schuur uit het zicht te houden. Deze is inmiddels afgebroken en er komen over een paar jaar woningen voor terug. De bomen waren schraal en lieten veel takken en bladeren vallen op hole 3. Onderhoud was nodig.

Elzen groeien snel en door het flink snoeien wordt het ook dichter. Binnen een paar jaar zijn de Elzen alweer tot een behoorlijke hoogte gegroeid en is het zicht naar het terrein waar de woningen komen buiten beeld. Zie als voorbeeld bij de teebox van hole 2 (linker foto). Deze Elzen zijn anderhalf jaar geleden gesnoeid en zijn alweer flink gegroeid.

Bij de teebox van hole 5 worden 3 populieren geplaatst. De naam hiervan is Populus Candensis. De bedoeling hiervan is om te voorkomen dat ballen naar rechts geslagen kunnen worden richting de green van hole 5. De populieren zullen zich binnen een paar jaar ontwikkelen en de Elzen hierachter kunnen met snoeien beter onderhouden worden.

De baancommissie