Geslaagde CWUT op 11 maart jl

13 maart 2023

De NGF competitie-teams van GCHeiloo, Dames 1, Dames 50+, Heren 1, Heren 1 50+ en Heren 2 50+, zullen over enkele weken weer starten met een ronde langs de banen in hun poule. Om ze alvast in de strijdbare stemming te brengen ontstond het plan om ze onderling in Single Matchplay wedstrijden te laten spelen in het zogenoemde Competitie Warming Up Toernooi ofwel CWUT.

Een witte start
Hoewel op vrijdag 10 maart een sneeuwstorm nog de Heiloose velden geselde begon zaterdag 11 maart met prachtig zonnig weer. De omstandigheden van vrijdag hadden echter de golfbaan wel van een witte laag voorzien maar ondanks dat waren alle deelnemers om 9 uur aanwezig om tegen elkaar te kunnen strijden. Baangoeroe Herman Rotteveel was echter duidelijk dat in de eerste ronde van 9 holes alleen de wintergreens bespeeld mochten worden en dat was voor menigeen al genoeg uitdaging.

De tweede ronde was ook nog beperkt tot wintergreens maar het werd allengs duidelijk dat er misschien een kans was dat de laatste ronde op zomergreens gestreden zou kunnen worden.

Vooruitzien is regeren
Na een gezamenlijke lunch waarin organisator Hil Wardenburg een tussenstand gaf van de individuele als ook de teamscores, was er nog even tijd om teamfoto’s te maken waarbij Heren 1 50+ alvast een voorsprong nam op de einduitslag met een juichende pose. (Zie collage onderaan deze pagina.)

De derde en laatste ronde kon idd op de zomergreens gespeeld worden waardoor er toch een volwaardige eindstrijd ontstond. Rond 16.30 uur was iedereen rozig en voldaan terug in het clubhuis maar volgde nog een andere, minstens zo grote uitdaging; het testen van de regelkennis! Het resultaat hiervan was namelijk medebepalend voor de einduitslag. Via het Kahoot systeem werd op het grote scherm de CWUT QUIZ gepresenteerd door de pro’s Marit en Rob. De quiz was voorbereid door gediplomeerd referee en GCH-lid Jeroen Bakker en er zaten vele vileine vragen maar ook geestige filmpjes in die voor veel hilariteit zorgden.

Winnaars
Uiteindelijk bleek teamcaptain Ted Bakker van Heren 1 50+ toch een vooruitziende blik gehad te hebben want zijn team ging er door een combinatie van de resultaten op de baan en de quiz vandoor met de CWUT CUP!

Bij de individuele resultaten eindigden dezelfde Ted Bakker met Menno Weehuizen en Thomas Rozeman ex aequo op de eerste plaats. Namens de CWUT Commissie de hartelijke felicitaties voor alle winnaars!

Competitie wijziging in 2024
Deze eerste CWUT editie smaakt naar meer maar voor het zover is willen de competitie coördinator en de WECO onderzoeken hoe de NGF competitie vanaf volgend jaar op een kwalitatief hoger niveau gebracht kan worden en voor een grotere groep leden toegankelijk kan zijn.

Vanaf 2024 zal namelijk in de lagere klassen alleen nog gedurende 18 holes matchplay worden gespeeld en daarmee qua tijd dus beperkt worden tot een dagdeel ipv de hele dag. De 36h en 27h varianten blijven voorbehouden aan de spelers/clubs in de hoofd- en eerste klasse. Dat houdt in dat er nu 2 teams ieder een dagdeel voor hun rekening zouden kunnen nemen.

Meld je svp aan bij de competitie coördinator om hierover te brainstormen. In de komende ALV zou hiervoor dan een nieuw plan gepresenteerd kunnen worden.

Clubkampioenschappen
Ook werd tijdens de lunch de aandacht gevraagd voor deelname aan de Clubkampioenschappen, uiteraard ook toegankelijk voor leden van de club die nog geen competitie spelen. In het eerste weekend van juli vinden de finales van de Matchplay kampioenschappen plaats (inschrijven kan van 1 t/m 30 april) en in het derde weekend van augustus zijn de Strokeplay Kampioenschappen. Schroom niet je hiervoor in te schrijven! Ook al vind je jezelf (nog) lang niet goed genoeg; meedoen (kan t/m handicap 32,0) is belangrijker dan winnen en je kunt zoveel leren van een betere speler (en er zelfs ook van winnen!!).

De opzet van de GCH Matchplay- en Strokeplay clubkampioenschappen is vanaf dit jaar gewijzigd; zie de Nieuwsbrieven die hiervoor in aanloop zullen verschijnen.

Liesbeth Kraakman
Competitie Coordinator