Geslaagde kennismaking met golf en de GCH

29 maart 2023

In het weekend van 25 en 26 maart heeft een groot aantal geïnteresseerden uit de omgeving van Heiloo kunnen ervaren wat de golfsport inhoudt.

Kort na het openen van de inschrijving in februari meldden zich meteen al ruim 80 deelnemers aan voor het Golf-Debuut evenement waardoor die al snel weer gesloten moest worden.

Verdeeld over de zaterdag en zondag werden de Debutanten in het clubhuis ontvangen door de charmante gastvrouwen Petra en Willeke en door Naomi met koffie of thee en kregen zij te horen wat hen die dag te wachten zou staan. In de ochtend werd hen het een en ander bijgebracht over de techniek; door de pro’s op de driving range en door de assistent pro’s Hil Wardenburg en Cora Rooker over het putten en chippen.

Na een goed verzorgde lunch door de brasserie kregen zij de kans het geleerde in praktijk te brengen op de (in lengte behoorlijk ingekorte) holes van de golfbaan. Met name op zaterdag was dat een uitdaging vanwege de stormachtige wind en af en toe felle neerslag maar dankzij een aantal hulpvaardige leden die de verschillende flights op de baan begeleidden, kwamen de deelnemers op beide dagen enthousiast terug na hun eerste golfronde.

Onder het genot van een drankje werden de ervaringen uitgewisseld en prijzen uitgereikt en zo eindigde de dag in een gezellige sfeer.

Met dit evenement hebben we als club onze gastvrijheid kunnen tonen, zijn een aantal vooroordelen over golf (en misschien ook wel golfspelers ;-) ) weggenomen en heeft Golfclub Heiloo èn brasserie In ’t Groen in de omgeving een mooi visitekaartje kunnen afgeven!

Commissie Golf-Debuut
Hil, Ruud, Gerjon, Cora en Liesbeth