Amante Vastgoed Wintercompetitie - Finaledag!

12 april 2023

Einde ochtend samen op weg naar de (uitgestelde) finale van de vierde editie van de wintercompetitie. We doen voor de derde keer mee, en bereikten de eerste keer ook de finale, maar waren toen kansloos. We waren ook nog maar net begonnen met golfen. Inmiddels drie golfjaren verder en weer in de finale. In de auto even afstemmen hoe we 'in de wedstrijd zitten, "Vooral lekker spelen", en als dat lukt dan volgt van daaruit het resultaat. "Gefocust?" zeker. "Als het ook maar een beetje gezellig wordt".

Eenmaal op de Drivingrange raken we de ballen heerlijk, maar weten inmiddels dat dat geen enkele garantie is, eenmaal in de baan.

De sponsor en Louis staan al klaar. De troostfinalisten vertrekken voor ons en dan mogen wij de finale starten tegen Sandra en Petra. Jeroen slaat mooie drive, zelf sla ik, Rutger, de eerste bal direct het water in. Inderdaad geen garantie.

Jeroen wint de eerste hole. En daarna winnen we ook de volgende drie. 4-up, we zijn wel eens slechter gestart. De dames komen terug op hole 5 en met een birdie van Petra op hole 6 is het terug naar 2-up. Even weer de rust en ontspanning vinden en daar gaan we weer. We starten de tweede negen met een voorsprong van 5-up. De zon begint te schijnen, de focus is er, en de sfeer is goed. Na 7&6 op hole 12 is het beslist maar we besluiten de 18 holes uit te lopen.

Louis opent in het zonnetje voor het clubhuis de prijsuitreiking, bedankt de sponsor en reflecteert op de vierde editie van de wintercompetitie met 64 teams. Ook Louis en Gerard worden bedankt en ze kondigen aan ook volgend jaar de organisatie op zich te nemen. Volgens mij zei een blije sponsor toen dat zij dan ook weer meedoen. Top.

Wij doen in ieder geval mee. De wintercompetitie is een leuke wedstrijdvorm en gezellig om zo in de winter tegen allerlei duo's te spelen. Wij doen volgend jaar weer mee, lustrumjaar!

Rutger en Jeroen.

Amante Vastgoed Wintercompetitie 2022/23

Op zondag 9 april zijn de finalewedstrijden gespeeld van de Amante Vastgoed Wintercompetitie, editie 2022/23.

Het vormde de afsluiting van een succesvolle editie met maar liefst 128 deelnemers, 64 teams en daarmee op volle capaciteit, gespeeld over 6 maanden met in totaal 232 wedstrijden. In tegenstelling tot de afgelopen edities, waar Corona het schema regelmatig beïnvloedde, verliep het deze keer soepel. Helaas moesten twee teams (fam. Dieleman en de heren Burgmeijer/Duinmeijer) voortijdig de competitie verlaten. Wij wensen hun een goed herstel toe.

Onder bijna lenteachtige omstandigheden werden de troostfinale en de finale gespeeld. Na de prijsuitreiking volgde een gezellige nazit op het terras. Een waardige afsluiting van de Wintercompetitie en op naar de lente en zomer!

De finalewedstrijden waren qua scoreverloop niet zo spannend, maar er werd wel golf gespeeld van zeer hoog niveau: Team D1 wint de troostfinale met 7 en 6 overtuigend van team H1 en team E2 wint met dezelfde cijfers de finale van team A5. Hoewel beide wedstrijden dus al op hole 12 werden beslist, besloten zij van het goede gezelschap, het mooie weer en uitstekend geprepareerde baan te genieten en de 18 holes uit te spelen.

De einduitslag is als volgt:

1. Team E2 Rutger Kappe en Jeroen Kelders
  2. Team A5 Sandra Boers en Petra Bierman
  3. Team D1 Cecile Derksen en Douglas Roos van Raadshoven
  4. Team H1 Klaas de Wit en Julian Vijzelaar
Wij danken alle deelnemers voor hun enthousiasme en leuke reacties tijdens de competitie. Volgend seizoen gaan wij er zeker mee door, evenals de sponsor Amante Vastgoed, die heeft aangegeven haar naam ook aan de 5e editie te willen verbinden. Ruud en Rolf, namens alle deelnemers hartelijk dank daarvoor!

Begin september zal de inschrijving voor de lustrum editie 2023/24 opengesteld worden.

Met sportieve groet,
Louis Laan en Gerard Gaarthuis